Lifestyle

Mi köze a turizmusnak a melegek elfogadásához? – Interjú Juan Juliával, az Axel Hotels tulajdonosával

Juan Juliá a 90-es évek végén megunta, hogy mindig magyarázkodnia kell szexualitása miatt a recepciókon, és úgy döntött, létrehoz egy hotelt az LMBTQ turisták számára. A barcelonai Axel Hotelt hamarosan újabbak követték Madridban, Berlinben, Ibizán és a Kanári-szigeteken, idén pedig az USA-ban is elkezdi a terjeszkedést a hotellánc. De mit tud kínálni egy melegbarát hotel? Hogyan választják ki az új helyszíneket? És mit tud tenni a turizmus az LMBTQ közösségért? Az Axel Hotels tulajdonosával beszélgettünk.

 

 

Mitől lesz egy hotel LMBTQ-barát?
Az Axel Hotels leginkább a vendégei miatt különbözik a többi hotellánctól, hiszen azok leginkább az LMBTQ közösségből érkeznek. Emellett természetesen gondosan válogatjuk ki a személyzetet, illetve speciális képzéseket is tartunk, hogy minden ügyfelünk megfelelő ellátásban részesüljön. Ezek, illetve a saját cégkultúránk összessége tesznek minket kiemelkedően különlegessé a piacon.

Egy rendkívül színes közösségről beszélünk. Az ember elég sok speciális igényt sejthet…
Igen, az LMBTQ közösség rendkívül összetett. Éppen ezért valóban fontos volt, hogy megvizsgáljuk a különbségeket az egyes csoportok között, és ezáltal mindenkinek megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani.

A hoteleiteket heterobarátként írjátok le. Mit is jelent ez?
A heterobarát kifejezéssel nem csupán a sokszínűség iránti tiszteletünket szeretnénk kifejezni, hanem ünnepelni is szeretnék azt. A kifejezés enyhíti az elszigeteltséget és erősíti a különbségek gazdagságát.

Miért menne egy heteró pár egy melegbarát helyre?
Pontosan azért, amit az előbb mondtam. A vendégeink 20-25 százaléka érkezik a heteroszexuális társadalomból, és elégedetten távozik, mert megtapasztalhatta, hogy milyen élmény ilyen sokszínű környezetben megszállni.

 

 

Mi volt az a pont, amikor eldöntötted, hogy nyitsz egy kifejezetten melegbarát hotelt? Voltak előtte rossz tapasztalataid?
A 90-es évek végén kezdtem neki a projektnek, és óriási öröm számomra, hogy azóta ennyire előnyére változott a világ. Akkoriban sokkal többször találkozott homofóbiával az ember – igaz, ez általánosságban máig megmaradt. Abban az időben, ha két nő vagy két férfi franciaágyat kért, a bejelentkezésénél a recepciós finoman – vagy néha nem olyan finoman – általában visszakérdezett, hogy nincs-e itt valami tévedés. Nekem pedig egyszer csak elegem lett abból, hogy a hotelekben a szexuális orientációmról kell magyarázkodnom, és a piaci rést is megláttam a szituációban.

Mik voltak az első kihívások?
A legnehezebb az anyagi alapok megteremtése volt, a finanszírozás megoldása. Egy nagyon konzervatív szektorban akartam egy új koncepciót teremteni. Akkoriban – és ez igaz napjainkban is – nem volt könnyű olyan adatokat találni, ami alátámaszthatta volna azt, hogy milyen lehetőségek rejlenek az LMBTQ turizmusban. Mindazonáltal én nagyon biztos voltam a közönségben rejlő lehetőségekben.

Hogyan lehet elérni az LMBTQ közönséget és tájékoztatni, hogy vannak hotelek, amik külön őket várják? Szükség van bármilyen speciális marketingre vagy elég egy jól működő Facebook-hirdetés?
A század elején még nem létezett a közösségi média, az online marketing pedig gyerekcipőben járt. Ettől függetlenül egy okosan felhasznált összeggel – ami számomra egy 66 szobás hotellel Barcelonában óriási méretű volt – már el lehetett érni a saját csatornáin keresztül ezt az igencsak szegmentált közeget, és ezzel fel is tudtunk építeni egy márkát, ami aztán a közösségen belül is globálissá vált.

A 2003-ban nyílt első hotel után jött a második, majd új városok, sőt új országok következtek. Hogyan választjátok ki a helyszíneket? Mik azok az elvárások, amiknek meg kell felelni?
Fontos, hogy a helyszín melegbarát legyen és komplex melegturizmussal rendelkezzen. Az új helyszíneket aszerint keressük meg, hogy az LMBTQ közösség tagjai hova utaznak szívesen. Az IGLTA [International Gay & Lesbian Travel Association – a szerk.] elnökeként erre pedig van is rálátásom.

Melyek a következő országok, ahol hotelt terveztek nyitni?
Év végén megnyitjuk az első amerikai hotelünket Miami Beach-en, és reményeink szerint hamarosan lehetőségünk lesz még több amerikai és európai hotel nyitására is. Miami Beach mellett jövőre Valenciában és San Sebastianban lesz új egységünk. De a Karib-térség is rendkívül hívogató számunkra. Aztán majd jön Ázsia.

Emellett ott a következő projekt, az Open Sea x Axel, egy cruise hajó, ami pedig már komplex programsorozatokkal is készül a vendégeknek. Mitől lesz ez más, mint a többi hasonló sétahajóút?
Az Open Sea x Axelt leginkább az előadók teszik különlegessé, akik a hajón tartott bulikon igazi karneváli hangulatot fognak varázsolni. Ez pedig kiegészül további különleges nappali programokkal: főzőiskola meztelen séffel, jóga, pilates, drag bingo. Az egész program globális szellemű, mindenki élvezheti, kortól függetlenül.

Az IGLTA elnökeként sok fontos ember ismerhetsz meg a világ különböző pontjairól és elég komoly rálátást kapsz arra, hogyan is működik az LMBTQ turizmus különböző országokban. Mi a helyzet most Európában ebben a kérdésben?
Napjainkban maga a turizmus az a szektor, ami komoly hajtóereje a globális gazdaságnak. Külön ünneplésre ad okot, hogy a turizmus által nemcsak pénz érkezik az országokba, de nyitottság, diverzitás és mindenekelőtt tisztelet is. Az LMBTQ turizmus szempontjából utóbbi a legfontosabb, hiszen a turizmus erős fegyver abban, hogy normalizáljuk a közösségünket a többségi társadalom szemében.

Szerinted milyen jövő áll az LMBTQ turizmus előtt?
Miután az LMBTQ közösség tagjai többet utaznak, mint a heteroszexuálisok és többet is költenek ilyenkor, szerintem az elkövetkezendő években újabb és újabb úti célok bukkannak fel, és nagyobb lesz a szabadság abban a tekintetben is, hogy biztonságban és tisztelettel övezve utazzunk.

Hogyan képes jobbá válni egy ország vagy egy város, ha az LMBTQ turizmust nézzük? Hogyan tud ebben segíteni az Axel Group?
Az Axel egy üzleti szolgáltatás, ami az LMBTQ közösséget célozza meg, nagyon is nyilvánvalóan. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatásunk által nagyobb figyelmet kap maga a közösség is, ami mindig nagy segítség abban, hogy jogegyenlőség szülessen, és normalizálódjon az LMBTQ emberek helyzete és megítélése a társadalomban.

 

Kanicsár Ádám András
Instagram: @kanicsar

 

 

hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
buy ivermectin online how to get ivermectin