Muszlim csoportok sürgetik a Starbucks bojkottját
A keményvonalas muszlimokat tömörítő, malajziai központú Pribumi Perkasa nevű szervezet vasárnap felszólította az indonéziai és malajziai hívőket az Egyesült Államokban székelő Starbucks kávézólánc bojkottjára. Amini Amir Abdullah, a szervezet iszlám kapcsolatokért felelős vezetője szerint ennek oka, hogy a cég látványosan kiáll az LMBTI-jogokért és az egyenlő házasságért. Ami a Perkasa számára felháborító és elfogadhatatlan.
A civil szervezet emellett sürgeti a maláj kormányt, hogy gondolja újra a kereskedelmi szerződést azokkal, az országban jelenlévő nemzetközi cégekkel, amelyek hasonló toleráns politikát folytatnak a szexuális kisebbségekkel kapcsolatban. „Amíg a Starbucks csak a kereskedelem miatt van itt, addig rendben vagyunk. De az ideológiáját ne hozza magával” – jelentette ki minap Anwar Abbas, egy másik ultranacionalista szervezet, a Muhammadiyah főtitkára.
„Vállalatunk több, mint 200 ezer embert foglalkoztat és népszerűsíteni kívánjuk a sokszínűséget. Annak minden fajtáját” – jelentette ki már 2013-ban, hasonló kritika kereszttüzében Howard Schultz, a Starbucks vezérigazgatója. Akkor ott hozzátette, hogy amelyik részvényesnek ez nem tetszik, nyugodtan eladhatja Starbucks-részvényeit.
Talán nem meglepő, hogy ezek a kijelentések és az elmúlt időszak cégpolitikája nemcsak muszlim, hanem konzervatív keresztény csoportok zsebében is kinyitották a bicskát. A Nationa Organization for Marriage (Nemzeti Szervezet a Házasságért) nevű csoport például nemzetközi kampányt indított, amely arra kívánta felhívni a Starbucksba betérők figyelmét, hogy amikor Starbucks kávét isznak, azzal a melegházasságot támogatják.