Divat

Miguel Matos Budapesten: a világhírű parfümőr a 7scents Parfümériában mutatja be új illatát

A niche parfümök virágzó világában Miguel Matos igazi polihisztor. Tehetsége abban is rejlik, hogy párhuzamot von az illatok közvetlen érzékszervi élménye és az elvontabb intellektuális és művészi jelenségek között. Miguel tehetsége, hogy szavakkal is megragadja mindazt, ami nagyszerű a modern parfümökben, arra késztette, hogy professzionálisan írjon az illatokról, és 2013 óta a Fragrantica szaklap egyik állandó szerkesztője. A világ parfümmániásainak, vagy ahogy a szakmában szeretettel mondják, a „niche fejeknek” a kedvenc online helye, a Fragrantica hihetetlen iparági befolyásával képes márkákat felfuttatni vagy megtörni. Miguel izgalmas stílusát az oldalon a Fragrance Foundation is kitüntette, újságírása többször elnyerte a Perfumed Plume díjat.

 

 

Miguel azonban nem csak egy szépérzékkel megáldott parfümkritikus. Számos olfaktív kiállítás kurátora volt, többek között ő rendezte a Los Angeles-i Institute for Art and Olfaction-ben a Making the Body Think című kiállítást is. A művészet, filozófia és az illatok metszéspontjaira összpontosító avantgárd kiállításon olyan neves parfümőrök olfaktív műveit mutatta be, mint Anatole Lebreton, Antonio Gardoni (Bogue Profumo) és Pissara Umavijani (Parfums Dusita). Maria João Ceitil portugál filozófus elméleteiből merítve, aki azt állította, hogy a test a szubjektivitás dialektikus tere, minden parfümőrt megkértek, hogy töltsön be egy üres termet az emberi testszag által inspirált illatokkal. A cél az volt, hogy rávilágítsunk arra, hogy a test és az illat mennyire lényeges az “én” megvalósításában. Bármennyire is próbálta a nyugati racionalista gondolkodás a testet és az elmét szétválasztani, mindig elválaszthatatlanul kötődünk érzéki megtestesülésünkhöz, saját emberi szagunkhoz.

Az elmélet elkerülhetetlenül gyakorlattá vált Miguel számára, amikor 2018-ban elindította a saját nevével fémjelzett parfümházat, a Miguel Matos Olfactory Art-ot. Multimédiás gyökereinek is köszönhetően niche parfümjei számos kulturális területről merítenek ihletet, a popzenétől a művészeteken át a modern technológia és a fétisek világáig, mindig egy csepp szivárványszínű játékossággal átitatva. Nincs illat, amely jobban visszaadja a színes referencia forgatagát és különös érzékenységét, mint legújabb parfümje, az “Electric Dreams”: egy szintetikus robbanás, amelyet az azonos című kultikus film ihletett. Egy férfi, egy nő és egy számítógép szerelmi háromszögét taglaló filmben bemutatták Philip Oakey és Giorgio Moroder ikonikus slágerét, a „Together in Electric Dreams”-et. Miguel illata egy szexi, ’80-as évekbeli műanyag extravagancia és egy addiktív “túlmelegedett merevlemez” illatjegyet tartalmaz. Az „Electric Dreams” vadul kísérletező és hihetetlenül szórakoztató is egyben.

November 5-én Miguel Matos Budapesten, a 7scents Parfümériában mutatja be a saját nevével fémjelzett parfümházat és vadonatúj illatát, az Electric Dreamst. 15 és 16 óra között kiscsoportos parfüm workshopot is tartanak, amely az Electric Dreams mögött meghúzódó kreatív folyamatot kutatja. 16 órától pedig közönségtalálkozó lesz a 7scents Parfümériában, ahol Miguel bemutatja a teljes kollekcióját. Ha minden igaz, Miguel a péntek esti SoHo bulin is jelen lesz, és szívesen befúj az új parfümjével – már ha szeretnéd.

November 6-án pedig 18 órától Miguel is ott lesz a St. Andrea Rooftop Bar-ban, ahol Veres Péter barman az „Electric Dreams” parfümöt a koktélok nyelvére fordítja. Kóstold meg az Electric Dreams koktélt a csuklóra fújt parfümmel – mi jobb módja lehetne annak, hogy megismerjük Miguel sokrétű tehetségét, minthogy több érzékszervvel egyszerre megtapasztaljuk az olfaktív vízióját.

 

 

Mivel Miguel számára a parfüm az intim kommunikáció nyelve, számos elismert parfümházzal együttműködve is sugározza a szeretetet. Portfóliójában az Acampora, Renier Perfumes és Nishane számára készült illatok is megtalálhatóak. A legsikeresebb együttműködése a legendás Bruno Acamporával valósult meg, aminek eredményeként Miguel 2020-ban megnyerte a tekintélyes Art & Olfaction Awards-ot. A “Young Hearts” parfüm a márka Studio 54 kollekciójának része, és újra összekapcsolja a parfümházat a jet-setting névadó alapítójával. A gyakran a niche parfümkészítés keresztapjának tartott Bruno Acampora állandó szereplője volt a híres-hírhedt New York-i Studio 54 Nightclubnak, sőt Andy Warhol fotósorozatának is témája volt. A Studio 54 kollekcióval Miguel a 70-es évek drog és szex fűtötte dekadenciájába csap bele, és parfümökön keresztül ragadja meg a test hedonista késztetéseit, az érzéki élvezetek és az önmegvalósítás keresésének mozgatórugóit.

Miguel Matos Electric Dreams illata és a teljes kollekció elérhető: 7scents Parfüméria, 1053 Budapest, Magyar utca 18.
www.7scents.hu

 

 

hirdetés
hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
hirdetés