Divat

Kína transznemű szupersztárjával reklámoz a Dior

 

A Dior a Weibo fiókján jelentette be, hogy Kína transznemű szupersztárját, Csin Hszinget (Jin Xing) választotta a Dior J’adore parfüm új arcának. Az 53 éves Csin egykor ezredesi rangban szolgált, később balett-táncosként szerzett világhírnevet, ma pedig ő a kínai kortárs tánc egyik vezető alakja. Az egyik első híresség volt, aki a nyilvánosság előtt is beszélt transzneműségéről és az 1995-ben elvégzett nemi megerősítő műtétjéről.

Azóta a világ egyik legnépszerűbb televíziós műsorvezetőjévé vált, hetente 100 millió nézőt vonzó talkshowja kapcsán csak „a kínai Oprah” néven emlegetik. A divatház számára készített videóban Csin arról beszél, hogy támogatja a nők függetlenségét és saját egyéniségét:

“A nőknek nagyon fontos szerepük van a modern társadalomban, az olyan kis egységekben, mint a család ugyanúgy, és az olyan nagyokban, mint egy ország. Ezért úgy gondolom, nagyon fontos, hogy a nők függetlenek maradjanak. Csak remélni tudom, hogy mindenki a saját énjének megfelelően élhet, így a világot egy jobb hellyé tehetjük.”

 

 

fotó: Weibo / Dior

 

A luxusmárka Csint a szabadság és a művészet iránt elkötelezett, szenvedélyes, bátor nőként jellemezte. A kínai közösségi médiában meglepően jól fogadták a híresség és a Dior együttműködését, az elsöprő többség a támogatását fejezte ki. A kommentelők hozzátették, hogy Csin remek választás arra, hogy inspirálja a nőket, hogy kövessék az álmaikat, még akkor is, ha az út elég göröngyös lehet – hiszen Csin maga is sok nehézséggel küzdött meg, mire eljutott addig, ahol ma tart. A Global Times többeket is megszólaltatott:

“Nem szeretem sem a műsorát, sem a csípős nyelvét, de amikor azt mondta a videóban, hogy “szeresd magad”, az sokkal valóságosabb és meggyőzőbb volt, mint amikor más sztárok mondják, mert róla mindannyian tudjuk, hogy min ment keresztül az életében.”

 

A pekingi LMBTQ közösségből is meglepődve látták, hogy a netezők reakciója általában pozitív. Úgy vélik, ha valóban így értékelik Csin véleményét, akkor ez bátorító a kínai transzneműek számára, mert azt mutatja, hogy tiszteletben tartják őket.

Csin és a Dior partnerségét sokan merész lépésnek tartják Kínában, ahol az LMBT-jogok megrekedni látszanak, és a transzneműeket csak részben ismerik el. A transzneműség az országban mentális betegségnek minősül, költséges és megalázó folyamaton kell átesni a hivatalos diagnózishoz, mielőtt legálisan elkezdhetnék a tranzíciót.

Fontos hozzátenni, hogy Csin sokkal inkább a szabályt erősítő kivétel, aki a rendszer legfelsőbb köreiben is tiszteletet vívott ki azzal, hogy koreográfiáit nemzetközi szinten elismerés övezi. És mivel eleve a hatalom dönti el, hogy ki kerülhet tévéképernyőkre, így pályáját ismerve nem valószínű, hogy kivételezett helyzetén épp egy reklámkampány változtatna.

 

 

 

hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb