A Coca-Cola megvette a svájci újságok címlapjait, hogy szivárványba borítsa mindet
A svájci járókelők már bizonyára találkoztak a szivárványszínű borítókkal az újságárusoknál, miután a Coca-Cola egy az egyenlőséget támogató kampányba kezdett országukban.
Svájcban népszavazásra bocsájtják, vajon szükségesek-e a diszkrimináció elleni intézkedések az LMBTQ-közösség érdekében, az amerikai üdítőcég pedig úgy döntött, megvásárolja néhány svájci napilap címlapját, hogy egy igazán erőteljes üzenetet küldhessen a lakosságnak. Mostanra az olyan újságok, mint a 20 Minutes vagy a Die Weltwoche máris szivárványzászlóval a borítójukon kerültek az újságárusokhoz – számol be róla a Pink News.
„Sokan szeretik a Coca-Colát Svájcban. Kortól, nemtől, bőrszíntől, vallástól, vagy szexuális irányultságtól függetlenül. Egy olyan kicsi országban, mint Svájc, a hatalmas sokszínűség az egész lakosság megértését és szolidaritását igényli. Mi is ki szeretnénk venni a részünket azzal, hogy összehozzuk az embereket. Ezért állunk ki egy színes és diszkriminációtól mentes közösségért. Egy olyan Svájcért, ahol az emberek kiállnak egymásért!”
– olvasható a hirdetésen.
A vállalat álláspontja megegyezik a svájci állampolgárok többségéével, akiknek 65 százaléka támogatja, hogy a szexuális orientációra is kitérjenek országuk diszkrimináció ellenes törvényei.
A Coca-Cola ezzel a lépéssel egy színesebb Svájc mellé áll, mégpedig mind a négy nyelven, amely hivatalosnak számít az országban, így angolul is.
Az üdítőcég svájci vezérigazgatója bejelentette, hogy az országuk sokszínűsége az, ami Svájcot példátlan sikertörténetté tette. A színes üdítős üvegek azonban nem nyerték el mindenki tetszését, és máris akadnak, akik bojkottba kezdenének.
Például a Svájci Néppárt ifjúsági tagozata, akik már a népszavazást is ellenezték, és akik sajtóközleményben tudatták, hogy nem szeretik többé a Coca-Colát.
„A Coca-Cola arra használja Svájc közvetlen demokráciáját, hogy olyan fényben tüntesse fel magát, amelyre nem jogosult. A Coca-Cola olyan országokban is tevékenykedik, ahol a homoszexualitás továbbra is tiltott, vagy akár halálbüntetés is jár érte” – nyilatkozta a szervezet vezérigazgatója, David Trachsel.
Nem ez az első eset, hogy az üdítő márka kampánya ellenállásba ütközött, hiszen emlékezzünk csak vissza arra, amikor Magyarországon hőbörögtek a homofóbok, a fogyasztóvédelem pedig félmilliós büntetést vetett ki, mert szerintük a kampány „károsította a magyar fiatalok erkölcsi fejlődését”.