Hírek

A fogyasztóvédelem szerint a Coca-Cola meleg párja kárt tett a magyar fiatalok erkölcsi fejlődésében

Bírságot kapott a Coca-Cola a fogyasztóvédelemtől az augusztus elején indított, néhány napos plakátkampánya miatt, amelyben egy meleg és egy leszbikus pár is feltűnt. A szervezet arra hivatkozik, hogy a Coca-Cola megsértette a reklámokra vonatkozó törvénynek azt a pontját, amely szerint tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja.

A bírság mellett arra kötelezték a céget, hogy a továbbiakban ne használjanak gyerekek és fiatalkorúak fejlődését károsítható reklámot.

 

Coca-Cola reklám a Széll Kálmán téri metrómegállóban

 

Az információt az Index kapta egy olvasójától, aki feljelentette a céget a reklám miatt, majd erre kapott egy válaszlevelet a Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztályától. A levélben a hatóság egyértelműen közli, hogy eljárást indítottak “a Coca-Cola Magyarország Kft. „#loveislove” kampányának plakátjaival kapcsolatban” .

Azt is hozzáteszik, hogy a cég büntetéséről szóló határozat a levél kiküldésének időpontjában még nem vált véglegessé. Az állami szervezet egyébként megköszönte a lakossági bejelentést:

A fokozott társadalmi érdekre tekintettel különös figyelmet fordított a gyermek-és fiatalkorúak megóvására, érzelmi és erkölcsi fejlődésük védelme érdekében az azt károsító reklámok korlátozására. Az ilyen jellegű reklámok feltárásában nagy segítséget nyújtanak a lakossági bejelentések, melyet ezúton is köszönünk Önnek!

 

Previous post

Perjés János: Nálunk nincsenek tabutémák – Interjú a Spirit Színház igazgatójával

Next post

Nyálcsorgató - Harry Styles videóklip sosem volt még ilyen forró