Hírek

Sorra függesztik fel Google-hirdetéseiket a világmárkák

Újabb márkák csatlakoztak azokhoz a vállalatokhoz, akik már felfüggesztették reklámjaikat a YouTube-on, illetve a Google-nél. Esik is a keresőóriás részvényeinek ára.

A Google ugyan bocsánatot kért azért, hogy nem állítja le a szélsőséges tartalmak megjelenését videómegosztó platformján, de ez kevésnek tűnik. Újabb globális márkák, mint például a Volkswagen, a Tesco, a Toyota, csatlakoztak ahhoz a 250 vállalathoz, akik már felfüggesztették reklámjaikat a Google-nél. Az ITV, az Aviva és a Heinz is kivonta reklámjait, miután kiderült, szélsőséges, homofób tartalmakat, gyűlöletbeszédet közvetítő YouTube-videók mellett jelentek meg, bevételt generálva ezzel a tartalmak készítőinek.

Matt Brittin, a Google európai vezetője bocsánatot kért ezért, és ígéretet tett a probléma megoldására, azonban azt elismerte, a keresőóriás egyelőre nem tervezi, hogy ennek hatására olyan alkalmazottakat kezdjen foglalkoztatni, akik keresik és eltávolítják a szélsőséges tartalmakat. Jelenleg két esetben vizsgálódnak, ha egy másik felhasználótól kapnak jelzést, vagy ha az automatizmusuk jelez. Brittin állítja, a Google meglévő eszközei és politikája a legtöbb helyzetben jól működött, azt azonban nem vitatja, szükség van arra, hogy változtassanak az eddigieken.

Ami a YouTube-ot illeti, más miatt is főhet a fejük. A videómegosztón lehetőség van az úgynevezett Korlátozott mód (Restricted Mode) alkalmazására. Csakhogy a gyakorlatban elkezdték ezen szűrő alá besorolni nemcsak az LMBTQ, de az LMBTQ-barát videókat is. A lépést óriási felháborodás fogadja, nem véletlenül: ha egy szülő például bekapcsolja a funkciót a gyerekénél, azt nem fog információhoz jutni LMBTQ kérdésekben.

(HVG)

hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb