Minden eddiginél több ismert márka céges csapata vonul fel július 2-án a Budapest Pride-on. Eközben egy friss kutatás szerint az internetes közvélemény is egyre inkább a Budapest Pride mellett áll, a megszólalásoknak már 2015-ben is 75-80%-a elfogadó volt.
A Nyitottak vagyunk felhívására a Facebookon pedig egyre több cég öltözik szivárvány színekbe, postol az irodájuknál kirakott szivárványos zászlóikról, és áll ki az LMBTQ emberek, és a nyitottság, sokszínűség mellett. Aki idén nem jut el a Budapest Pride-ra, az online élőben is nézheti majd a Nyitottak vagyunk kezdeményezés honlapján, és YouTube csatornáján.
A szombati Budapest Pride felvonulásra a Nyitottak vagyunk kamionhoz idén is több mint 100 céget, szervezetet és közösséget várnak, és sztárok, ismert emberek csatlakozására is számítanak. A cégeknél dolgozó csapatokkal ott lesz például a BP, a Citi, a GE, a Gemius, az IBM, a Microsoft, a Morgan Stanley, az RTL Magyarország, és a Vodafone Magyarország, valamint a VSSB (Vodafone Shared Services Budapest) dolgozói. Magyar vállalkozások közül érkezik többek között az Indulhatunk.hu, a BOLD, a Loffice, a Neticle, valamint az Anker’t és a Tütü szórakozóhelyek. Ott lesznek a Budapest Pride-on felvonuló cégeknek, szervezeteknek és közösségeknek közös kamiont indító Nyitottak vagyunk kezdeményezés alapítói, a Prezi, az espell és a Google is. A Nyitottak vagyunk tagjai a nyitottságot alapértéküknek tekintő cégek, szervezetek, közösségek, melyek azt vallják, hogy mindenkit csak tetteik és teljesítményük alapján ítélnek meg, tekintet nélkül bármi másra.
A Neticle kutatócég egy egyedi nyelvi elemző rendszerrel az online hozzászólások, hírek, fórumok, blogok, közösségi média bejegyzések hangnemét vizsgálja statisztikai eszközökkel. A friss elemzésben a 2015-ös véleményeket áttekintve arra jutottak, hogy az internetes közvélemény 75-80%-ban elfogadó – semleges vagy különösen pozitív – véleményt tükrözött. Ráadásul a megelőző évhez képest a különösen pozitív megnyilvánulások aránya jelentősen nőtt (5-10%-ra), és tavaly átlagban minden két erősen negatív véleményre jutott egy erősen pozitív is.
Erősen pozitív véleménynek tekintették például azokat a bejegyzéseket, amikben a Pride-on résztvevők azt örömünnepnek nevezik, jól érzik magukat, és ennek hangot is adnak. Semleges véleménynek számítottak az LMBTQ emberek jogairól pozitívan nyilatkozó, de inkább elméleti eszmefuttatásba bocsátkozó írások, és a hír jellegű beszámolók, cikkek. A negatív vélemények közé a homofób megnyilvánulások, és a Pride-ot mint jelenséget elítélő hozzászólások kerültek.
Újdonság Magyarországon, hogy cégek, szervezetek, közösségek már a felvonulást megelőző héten is nyilvánosan állnak ki az LMBTQ emberekért, és a nyitottságért. Egyre többen csatlakoznak a Nyitottak vagyunk kezdeményezés #happyprideweek felhívásához, és cserélik szivárványosra termékük logóját, vagy a közösségi médiában használt profilképeiket, szivárvány dekorációkat készítenek az irodájukba, eladóterükbe, és szivárványzászlókat tűznek ki, és ezekről posztolnak is.