Félistenek a divat világából
Minden kornak megvolt és meglesz a maga férfiideálja. Gondoljunk csak a görög atlétákra, a római kori gladiátorokra, a középkori lovagokra vagy a barokk pompában tündöklő előkelőségekre. Amíg a nőket a szépségük és a finom gesztusaik, addig a férfiakat a hőstetteik, a domináns magatartásuk tette igazán vonzóvá. A szerepek az évszázadok során átértékelődtek, az egyensúly végképp megdőlni látszott a metroszexuális férfiideál megjelenésével.
A 2010-es években egy új szemlélet kibontakozása figyelhető meg: újra a markáns, férfiasan izmos, borostás férfi hódít. Bizony, a divatvilágot sem kerülheti el ez a változás. Jelen összeállításunkban korunk férfiszépségeit mutatjuk be a nemzetközi kifutók és a katalógusok meghatározó személyiségein keresztül.
A sármos olasz
Önmagát úgy jellemzi: modell, blogger, designer és színész. Május közepén ünnepelte huszonhatodik születésnapját az olasz Mariano Di Vaio. Ez a jóképű srác mindössze 17 éves volt, amikor Olaszországban elindult a modellkarrierje, egy évvel később már London és New York kifutóit is meghódította, az Egyesült Királyságban az „új csillagként” emlegetik. Dolgozott többek között a 2012-es Roberto Cavalli Parfum kampányban, de megjelent a Vogue-ban is, újabban pedig saját ékszerkollekciójával járja a világot. Imádja a közösségi oldalakat, ahol több millió rajongó figyeli minden mozdulatát. A közelmúltban felvételt nyert a New York-i Filmakadémiára. Lehet, hogy Mariano hamarosan a mozivászonról fog visszaköszönni? Epekedve várjuk!
A végtelenül romantikus
Az 1985-ben született spanyol Jon Kortajarena neves divatházak arca. Felbukkant a Just Cavalli, a Versace, a Giorgio Armani, a Bally, a Trussardi, a Diesel, a Pepe Jeans, az H&M, a Zara, a Guess és a Tom Ford katalógusaiban is. 2009-ben a Forbes magazin a világ nyolcadik legsikeresebb modelljének nevezte. Jellegzetes latin vonásai, így sűrű haja, dús szemöldöke, markáns borostája védjegyévé vált, egyben biztos megélhetést is szolgáltat neki. Jon anyja fodrász, tőle örökölte kifinomult stílusát. Hobbija a belsőépítészet, a fotózás, és imád a hegyekben barangolni. Egy interjúban azt mondta magáról: „végtelenül romantikus vagyok.” Jon rendkívül népszerű modell, valószínűleg a szakmában marad a következő évtizedben is. Jelenleg Karl Lagerfelddel dolgozik, valamint az F&F kampányának arca, de feltűnt a 212 VIP nevű Carolina Herrera parfüm plakátján és Madonna Girl Gone Wild című klipjében is. Csak rajongani lehet érte.
Kylie Minogue expasija
Szerepelt már a Banana Republic, a Louis Vuitton, az H&M, a Trussardi, a Zegna, a Loewe, Jean Paul Gaultier és az Etro lookbookjaiban is a harminchét éves Andrés Velencoso. Legnagyobb munkái között tartják számon a Chanel Allure Homme kampányát. Megnyerő külseje ellenére Andrés nem egy tükör előtt pózoló piperkőc típus. Sőt, igazi macsó hírében áll: imádja a focit (az FC Barcelona szurkolója), a szép nőket és a sportautókat. 2008-tól 2013-ig Kylie Minogue-gal élt kiegyensúlyozott, boldog párkapcsolatban, ám kevés időt tölthettek együtt, így végül szakítottak. Most facér, keresi az igazit. Imádott mamája, Lucia nevét a mellkasára tetováltatta.
Dolce and Gabbana kedvence
David Gandy karrierje egy televíziós modellversennyel indult, amely Angliából egyenesen Párizs, Milánó és New York legkeresettebb kifutóira repítette. Ma már Domenico Dolce és Stefano Gabbana kedvenc modellje, a Light Blue kampányának arca. A vézna modellek által uralt szakmában számos díjat bezsebelt férfias felépítésének és kék szemeinek köszönhetően. A brit GQ-ban és Vogue-ban gyakran szerepel, jótékonysági rendezvények résztvevője. A 2012-es nyári olimpia záróünnepségén David volt az egyetlen férfi a brit divatot bemutató szekcióban: olyan modellek társaságában lépett fel, mint Naomi Campbell, Kate Moss, Georgia May Jagger, Karen Elson és Stella Tennant. David megtestesíti mindazt, amit a 21. századi nő vagy férfi elvár egy férfitól: fiatal, tehetséges, sármos, exkluzív társasági körökben forog. Egy igazi modern kori Adonisz. Neked is bejön?
Azok a csodás szemek…
Még csak 23 éves, de a fél világ Marlon Teixeira lábai előtt hever. Bozontos haja és fantasztikus szemei hozták meg számára a hírnevet: Londontól New York-ig, Párizstól Tokióig nők és férfiak milliói epekednek egyetlen csókjáért. A brazil modell a spanyol Glamour magazin szavazása alapján 2015-ben az év modellje címet is megkapta. Szerepelt többek között az Emporio Armani, Roberto Cavalli, a Dior Homme, az Iceberg és John Galliano katalógusaiban is. Ha nem a kifutókon nyűgözi le a divatra éhes rajongókat, akkor a strandon sütteti magát, szörfözik, olvas, közben kivi juice-t kortyolgat. Marlon Teixeira szinte tökéletes. Egy valódi félisten. Ha sikerült meghódítanod a spanyol vagy francia riviérán, mindenképpen oszd meg velünk élményeidet! Addig is süttessétek a hasatokat, pihenjetek sokat!
Szerző: Szakács Gábor