Hírek

Egy könyvesbolt minden eladott JK Rowling kötet után egy transz szervezetnek adományoz

A The Second Shelf nevű feminista könyvesbolt különleges módon áll ki a transz közösség mellett, ugyanis bejelentették, hogy a Mermaids – brit jótékonysági szervezet, amely támogatja a transznemű és a nembináris gyermekeket – számára adományozza minden egyes JK Rowling könyv bevételét.

 

JK Rowling

 

A könyvesbolt arról híres Londonban, hogy csakis női írók regényeit árusítják. Nemrégiben egy rövid Twitter-bejegyzést tettek közzé, amelyben a következőt írták:

„Minden egyes JK Rowling könyv eladása után adományozunk a Mermaids-nek. […] Már ma reggel is gyűlt az adományból! Csekély összeg, de alig várjuk a további lehetőségeket, hogy hozzájárulhassunk ennek a szervezetnek a működéséhez és céljához.”

A The Second Shelf azután döntött jótékony és kreatív akció mellett, hogy a Harry Potter-könyvek írója a tavalyi évben felszólalt Maya Forstater védelmében. Forstater az a kutató, aki elvesztette a munkáját, miután azt mondta: egy transznemű nő nem változtathatja meg a biológiai nemét. Ezt a kijelentését azt követően tette, hogy készülőben van egy olyan törvény az Egyesült Királyságban, amely engedélyezné az embereknek, hogy a másik nem tagjaként azonosítsa magát.

Rowling transzfóbnak ítélt nézetei már korábban is ismertté váltak a médiában, és több rajongója is elpártolt tőle – véleményüknek pedig a Twitteren is hangot adta. 2018-ban is érték kritikák, amikor valaki felfedezte, hogy az írónő belájkolt egy olyan bejegyzést, amelyben azt írták, hogy a transznemű nők csupán férfiak női ruhában.

A Mermaids-nek azonban nem csak a könyvesbolt adományoz: a Starbucks új reklámjában egy transznemű fiú az általa választott nevét adja meg a pultnál. Az kávézólánc azt is közölte, hogy legalább 100 ezer fontot adományoz a Mermaids-nek, amelyet a korlátozott ideig kapható hableányos kekszek bevételéből nyertek.

„Örülünk, hogy részesei lehetünk egy ilyen fantasztikus kampánynak. Huszonöt éves tapasztalatunkkal tudjuk, milyen fontos elismernünk más emberek valós identitását. A #whatsyourname révén gyűjtött összeg jelentős mértékű változást jelent a segélyvonal-szolgáltatásoknak, amelyek támogatják a transznemű embereket és a családtagjaikat, akiknek információra és bizalomra van szükségük. Egyszerűen azáltal, hogy a televíziós reklámban elismerik a transznemű emberek létezését, sokan kevésbé érzik elszigetelve magukat, és tudják, hogy ők is fontosak a társadalom szemében”

– nyilatkozta Susie Green, a Mermaids igazgatója.

 

 

hirdetés
Previous post

Nem sokat tud a HIV-ről a Z generáció

Next post

„Nem a Grammy-ért zenélünk, az a legfontosabb, hogy olyat csináljunk, amit az emberek élveznek”