Lifestyle

A meleg pasik puhányok a magyar influencerek szerint

fotó: epidemiks

 

„Nem vagyok buzi!” – üvöltik röhögve a srácok egy vitorlás fedélzetén a Balatonon. A jelenet óriási derültséget kelt, a kifakadás pedig annak szól, hogy a vitorlás működetetése fizikai erőt kíván. Mi más is lehetne a tökéletes biztatás a kitartáshoz, mint ezt üvölteni. Hiszen ezek szerint a buzik gyengék, puhányok, és egy vitorlással aztán így nyilván végképp nem bírnának el.

Nem kell álszentnek lenni, hasonló jelenetek tucatnyi alkalommal játszódnak le itthon mindennap férfitársaságban. Annyi a különbség, hogy mások „a négy fal között” csinálják és átlagemberek. Nem pedig több százezer követőt elérő és világmárkák támogatását bíró magyar influencerek, akik ezt utána meg is osztják a követőiknek.

Ez pedig óriási különbség.

Hiba lenne alábecsülni, hogy milyen hatással vannak a hasonló megnyilvánulások a közbeszédre, a közgondolkozásra. Ha tömegek látják azt, hogy ezt lehet. Mert hiába nincs direkt homofób felhangja ennek a néhány másodpercnyi jelenetnek, a „buzizás” azt az érzetet kelti a követőikben, hogy ez így oké.

 

 

Nos, amikor fociultrák és Novák Előd egymással versenyezve tépnek le szivárványzászlókat, amikor a miniszterelnök „a családok szivárványosítását” szembeállítja a nemzettel az ünnepi beszédben, amikor a debreceni polgármester szerint a magyar és a szivárványzászló kizárja egymást, szélsőjobbosok akarnak pride-rendezvényt megzavarni, vagy amikor katolikus pap teli szájjal buzizik a tévében, akkor egyszerűen túl nagy felelőssége van mindenkinek, aki tömegeket ér el.

A tömegek pedig stimmelnek: Abosi Barna 385 ezer követővel, Henry Kettner 200 ezer követővel, Török Ábel pedig 126 ezer követővel az Instagram magyar szeletének kifejezetten ismert arcainak számítanak. Akik ezen felül podcastjeik és YouTube-csatornáik miatt sokak számára példaképek. És most azt látják, hogy buzizni rendben van.

Aki esetleg azzal védekezne, hogy a fiatalemberek nincsenek hatással úgyse senkire, azok épp az influencer lényegüket vonná kétségbe. Pedig elég csak a közelmúlt posztjait végiglapozni, hogy kiderüljön, világmárkák bíznak abban, hogy eljutnak a követőikhez.

A legszomorúbb azonban az, hogy nehéz véletlen elszólásnak tekinteni. Olyan srácokról van ugyanis szó, akik mesterien bánnak a közösségi médiával, belőle (is) élnek, tökéletesre csiszolt az Insta-feedjük, és gondosan kiporciózzák a posztjaikat. A társaságukban ráadásul Német Bálint (23 ezer követő) is a fedélzeten van, aki a biója szerint egy ügynökség révén eleve foglalkozik influencerek menedzselésével. És ennyi év tapasztalat után a négyesből senkinek sem villan be, hogy mi kerül ki a követők elé?

De, bevillan, mert az eredeti Insta-Story-ban Henry Kettner még gondosan kicsillagozta a bu*i szót, mert hát ugye a csillag a lényeg, nem a röhögve üvöltés. Amit utána a jelenettel együtt mind a négyen meg is osztottak. Nehéz azt gondolni, hogy ennyire amatőrök lennének. Inkább annyi a helyzet, hogy érzik: ezt már lehet.

Update! A fiúk a tegnap este folyamán példamutató módon bocsánatot kértek.

 

hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
buy ivermectin online how to get ivermectin