Lifestyle

A kapitány útja

Közel egy évvel azután, hogy Jean Paul Gaultier egy nagyszabású párizsi haute couture divatbemutatóval ünnepelte meg 50 éves munkásságát és hivatalosan is visszavonult a nyilvános szerepléstől, megérkezett a cégcsoport legújabb illata, a Le Male Le Parfum – és vele a kapitány, aki tengernyi vonzerejével mindenkit kalandra csábít.

A kardamom, levendula és írisz illatjegyeit ötvöző parfüm keleties és fás jellegével egyszerre merész és férfias. A magabiztos férfi eleganciáját a fekete-arany üveg is jelképezi. Quentin Bisch és Nathalie Gracia-Cetto parfümőrök munkásságának elismerése mellett azonban ne feledkezzünk meg az illat arcáról, Mitchell Slaggert amerikai színészről és modellről sem, akivel bizonyára sokan tartózkodnának szívesen egy fedélzeten. Slaggert karrierje mindkét szakmában 2017-ben robbant be, azóta pedig számos nagy divatcég kampányában is szerepelt, úgyhogy valószínűleg még sokszor találkozhatunk vele a különböző magazinok hasábjain.

Jean Paul Gaultier munkásságát nem hiszem, hogy sokaknak be kellene mutatni – hiszen ki ne emlékezne Madonna ikonikus kúpalakú melltartójára, vagy ismerné fel azonnal a dekoratív, női testet formázó parfümös üvegcséket, melyek a legkülönbözőbb illatremekeket rejtik? Ugyanakkor a világhírű tervező életútját már kevesebben ismerik.

 

 

Gaultier 1952-ben született Párizs egyik külvárosában, Arcueilben pénztáros anyja és könyvelő apja egyetlen gyermekeként. A kis Jean Paul sok időt töltött nagymamájával, akivel közösen nézték a Folies-Bergères műsorainak tévéközvetítéseit (a fiú ebben az időszakban kezdett el érdeklődni a varrás iránt), majd tizenöt éves korában a későbbi divatmogult teljesen elvarázsolta John Becker Falbalas című filmje, mely hatására úgy döntött, ruhákat fog készíteni.

Tizennyolc éves volt, amikor a Pierre Cardin divatház alkalmazottjává vált, első saját tervezésű darabjait 1974-ben mutatták be Párizsban. 1976-ban megalapította saját cégét, de a hírnévre még egy kicsit várnia kellett. A ’80-as évek azonban meghozták számára a sikert és a népszerűséget, ő pedig újabb és újabb divatőrületekkel árasztotta el a világot, a tetkós harisnyától kezdve a férfiszoknyákon és a fűzők utcai viseletként való hordásán át a Breton mintáig. Aztán 1990-ben Madonna felvette a már említett fűzős, kúp alakú melltartót, és onnantól kezdve a világ végképp Jean Paul Gaultier lábai előtt hevert.

1993-ban formabontó, extravagáns üvegével és a Classique női illattal debütált a parfümpiacon, ezt követte 1995-ben a Le Male, most bemutatott illatának sokszoros elődje, mely a mostani üveghez hasonlóan egy matróz fej nélküli mellszobrában kapott helyet, és amely hatalmas sikert aratva Európa egyik legnépszerűbb férfiillatává vált.

Gaultier szerint a szépség titka, hogy mindenkinek önmagán kell dolgoznia – elfogadni magunkat, tudomásul venni az adottságainkat, és kihozni belőlük a legtöbbet. A lényeg, hogy mind jól érezzük magunkat a bőrünkben, és csináljunk olyan dolgokat, amik jók nekünk, legyen szó munkáról vagy magánéletről. Ha ez megvan, minden rendben, és utána már szinte teljesen mindegy, milyen ruhát veszünk fel, jól fogunk kinézni. Ezt a tanácsot pedig talán megéri megfogadni egy olyan embertől, aki 50 éve a divatvilág meghatározó szereplője és alakítója.

Lancz Alexandra

Ez a cikk a Humen Magazin 2021/2. számában jelent meg. Ha szeretnéd megkapni a nyomtatott magazint, a Humen.Shop felületén a postaládádba is kérheted. Ha nem szeretnél lemaradni egyetlen számról sem, akkor csatlakozz a myHumen hűségprogramhoz!

 

 

hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
buy ivermectin online how to get ivermectin