Lifestyle

Tickething – Jegycsere az utolsó pillanatban

A február legjobban várt eseménye Jan Blomqvist zenélése volt az Akváriumban. A szervezők hetekkel a fellépés előtt posztolták a Facebookon: az összes jegy elkelt. Én már az első körben megvettem a jegyem, early birdként biztos volt a helyem. Egészen a koncert előtti napokig, amikor lebetegedtem. Most mi legyen? Irány a Tickething. Az oldal, ami összehozza a keresletet és a kínálatot: a peches lebetegedőket vagy hirtelen programot változtatókat az utolsó pillanatban észbe kapó, jegy nélkül maradt arcokkal.

A koncert pénteken este volt, csütörtökön tettem fel a korábban megvásárolt jegyemet. Körülbelül öt percen belül jött az e-mail, hogy a jegyem új gazdára talált. A vásárló elutalta a pénzt, amit az esemény utáni első munkanapon megkapok, ha 1 napon belül nem jelez semmiféle problémát. Hétfőn ott is volt a pénz a számlámon. Az oldal bruttó 10%-ot  számol fel, ami minden járulékos költséget fedez.

 

Az oldal alapító ügyvezetője, a 23 éves Töreky Bence Hollandiában járt egyetemre, közgazdaságtant tanult. Az egyetemi vizsgaidőszakok között sokat utazott Nyugat-Európában, ahol gyakran futott bele olyan eseményekbe, amikre szívesen elment volna, de jegyet már nem lehetett kapni. Miután hazajött és belecsöppent az itthoni startup világba, a korábbi élményekből építkezve jött a Tickething ötlete. Bence és csapata biztonságos mederbe terelte az eddig Facebook események alatt történt jegycserélgetést.

Az oldal használata egyszerű a kereslet és a kínálat oldaláról is. Egy gyors Facebookos regisztráció és néhány kiegészítő adat megadása (pl. bankszámlaszám) után elég feltölteni a pdf formátumú elektronikus jegyet. Meg kell adni, hogy mennyit kérünk a jegyért, majd hátra lehet dőlni. Ha van kereslet, hamar jönni fog az e-mail: a jegy el is kelt. Az esemény után a vásárlónak jeleznie kell az oldalon, hogy bejutott-e az eseményre, az általa elutalt pénz csak ezután érkezik meg az eladó számlájára. Az egész ellenőrzés még manuálisan történik, de a jövőre nézve rengeteg ötlet van Bence és két társa fejében.

 

 

Szeretnének az elsődleges jegyértékesítőkkel szoros együttműködést kialakítani. Például, ha egy fesztiválra megveszed az e-ticketet, de kiderül, hogy a párod meglepett egy horvátországi utazással és nem tudsz elmenni, akkor csak feltöltöd a Tickething oldalára a jegyedet, a Tickething jelez a fesztiválszervezőknek, akik megsemmisítik az eredeti jegyet és generálnak egy új QR-kódot, amit már csak a jegy új gazdája kap meg. Ezzel biztosan kiküszöbölve azt, hogy a jegy eredeti gazdája mégiscsak megpróbálja használni a jegyét.

De nemcsak a rendszer biztonságosabbá tételén dolgoznak a fiúk. Tervben van a közép-kelet-európai régió meghódítása. Az első két célország: Ausztria és Románia. Bence elmondása szerint nem kell sok erőforrás a nemzetközi terjeszkedéshez: elég az oldalt lefordítani az adott nyelvre, a helyi szokásoknak megfelelő fizetési rendszert kialakítani, valamint kell egy, a helyi nyelvet anyanyelvi szinten beszélő kolléga. A végső cél az, ha valaki a jövőben utazik a régióban, például Bécsbe, és eszébe jut délután, hogy este szeretne elmenni egy koncertre, akkor elég legyen felnéznie a Tickething oldalára.

A fiúk jó úton haladnak a cél felé, tudatosan és magabiztosan fejlesztik az oldalt, ennek eredményeképpen napról-napra nő az elégedett felhasználók száma. Idézet tőlük:
„Eleinte kicsit bizalmatlan voltam, nem volt tiszta, hogyan garantáljátok, hogy az eladó ne tudja eladni ugyanazt a PDF jegyet többször. Így kicsit félve mentem a kapu felé a Szigetre, de minden rendben volt. Az oldal egyszerű, a fizetés is.”
„Nagyon tetszik, rendszeresen figyelem, mire van eladó jegy, már többször használtam.”

 

A kezdetek
A Tickething, mint sok más hazai startup a Drukka startup stúdióból indult. Itt fejlesztők, online marketingesek és dizájnerek segítenek eljuttatni egy-egy ötletet abba a fázisba, hogy a befektetők is lássanak benne fantáziát és külön céggé szerveződhessenek. A tőke 2016 májusában érkezett a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt.-től, szeptemberben pedig a cég bekerült a Telenor Accelerate programba, ahol az OXO Labs csapata mentorálja őket.

 

Zsebedits Patrik

 

hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
buy ivermectin online how to get ivermectin