Transznemű férfi is szerepel az új borotvareklámban
A Harry’s Shaving Company új reklámban mutatja be termékét, melyben különböző férfiak nyúlnak a borotváért, de a „megszokottól” eltérően ezúttal egy transznemű férfival is találkozhatunk.
A reklámfilm a kezünkbe adja a döntés jogát, és ahogy a címe is mondja: Borotválkozz, vagy ne. A videóban több okkal is magyarázzák, miért is borotválkoznak a férfiak.
„A régi időkben a férfiak nem mindig borotválkozhattak. Aztán később a férfiaknak előírták, hogy borotválkozzanak. Valahol a kettő között van valami egészen szép: egy döntés.”
A felsorolt okok között hallhatunk olyat is, amely így szól: azért is borotválkozhatsz, hogy jól érezd magad a bőrödben. Ekkor egy transznemű férfi néz a tükörbe, és hozzálát a borotválkozáshoz.
Az LMBTQ reprezentáció nem csupán a filmekben, sorozatokban és a könyvekben fontos, hanem a reklámokban is, amikor egy-két perc erejéig vásárlói szemmel tekintünk a képernyőre. Ilyenkor is fontos, hogy olyan személyeket lássunk, akikkel együttérezhetünk, azonosulni tudunk, és akik erősítik a sokszínű társadalom képét. Éppen ezért örvendetes, ha a márkák transznemű szereplőket is megjelenítenek a reklámjaikban.