Nincs többé „fiús” és „lányos” besorolás a Legónál
A Guardian beszámolója szerint megszűnnek a nemi sztereotípiákra utaló jelek a Lego játékain.
A döntés azután született, hogy a Lego által megrendelt globális felmérés szerint a lányok egyre szívesebben próbálják ki a fiúsnak tartott tevékenységeket, ám ez fordítva már nem igaz. A megkérdezett fiúk túlnyomó többsége, 71 százaléka attól fél, hogy kigúnyolják őket, ha lányosnak tartott játékokkal játszanak, és ezt a félelmet a szülők többsége is osztja.
„A szülők jobban aggódnak amiatt, hogy a fiaikat kicsúfolják, ha a másik nemhez „tartozó” játékokkal játszanak. A társadalom még mindig többre tartja a férfiakkal kapcsolatos viselkedésmódokat, és amíg nem ismerik el, hogy a jellemzően nőkhöz kapcsolódó viselkedésmódok és tevékenységek is ugyanolyan értékesek vagy fontosak, addig a szülők és a gyerekek is csak óvatosan fogják ezeket elfogadni” – nyilatkozta Madeline Di Nonno, a nemek közötti egyenlőséggel foglalkozó Geena Davis Intézet vezetője.
View this post on Instagram
A kutatásban az Amerikai Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Oroszországban, Csehországban, Lengyelországban, Japánban és Kínában élők is bekerültek. Az apák és az anyák többsége kreatívabbnak tartja a férfiakat, a tudósokról és sportolókról hatszor nagyobb valószínűséggel gondolják azt, hogy férfiak, és több mint nyolcszor nagyobb valószínűséggel gondolják azt egy mérnökről, hogy férfi, mint azt, hogy nő.
A Lego-csoport marketingvezetője, Julian Goldin szerint keményen dolgoznak a sztereotípiák megcáfolásán. Ennek részeként a Lego a jövőben nem fogja kommunikálni, hogy egy-egy készletük fiúknak vagy lányoknak szól inkább. „A Legóval hagyományosan inkább a fiúk játszanak, de ma már vannak olyan készleteink, amiket kifejezetten úgy terveztünk, hogy a fiúk és a lányok számára is vonzó legyen” – mondta Goldin. A Lego.com oldalon a vásárlók már nem tudnak nemek szerint szűrni a játékaik között, ehelyett a weboldal témákat és tematikákat kínál fel.
„A mi feladatunk most az, hogy bátorítsuk azokat a fiúkat és lányokat, akik nem a „hagyományosan nekik való” játékokkal szeretnének játszani” – tette hozzá a Lego marketingvezetője.