„Mindegy, hogy az atommaghasadásról posztolsz, vagy a szőrös hernyók szaporodásáról”
Pusztai Olivért nem kell bemutatnunk, a blogger, youtuber, LMBTQ-aktivista, influenszer tavaly megnyerte a Mr. Gay Hungary versenyt, a nemzetközi megmérettetésén harmadik helyezett lett, és blogját is tömegek olvassák. Olivért most arról mesélt, milyen út vezetett az influenszerséghez, és mi lehet a sikeresség kulcsa ezen a téren.
Hol vált el szerinted, hogy ismert bloggerből egy sokak által követett véleményvezér lettél?
Öt évvel ezelőtt abbahagytam a televíziózást, ekkor kezdtem blogolni. A modellkedés mellett mindig szerettem volna a divattal foglalkozni. Így született meg egy olyan blog, a Stíler ötlete, ami itthon unikális: segít az emberekben feloldani a divattól való szorongást, de tippeket is ad ahhoz, hogy hogyan lehet stílusosan felöltözni. 2018-ban a Cosmopolitan Blogger Awards-on az év lifestyle bloggere címet is elnyertem. Mindezzel párhuzamosan alakult ki az influenszer szerepem is: egyre többen kezdtek követni a közösségi média felületeken, egyre több márka kért fel együttműködésre – a két vonal tehát az én esetemben elválaszthatatlan.
Mi kell szerinted ahhoz, hogy valaki nemzetközi márkákkal dolgozó influenszer lehessen?
Hitelesség és versenyképes, jó tartalom. Ha ez a kettő megvan, akkor minden más már jön magától. A tartalmakat szeretni fogja a közönséged, mert önazonos vagy; a jó, érdekes kontent nagy elérést produkál, ami pedig a megrendelő számára is fontos. Ha ezt a megfelelő arányban tudod vegyíteni, akkor nagy eséllyel sikeres influenszer leszel.
És ki számít, illetve mitől számít valaki sikeres influenszernek?
Relatív fogalom ez, főleg az én helyzetemben, amikor egy kisebbség nagykövete, aktivistája vagyok, és emellett influenszer is. Talán a legfontosabb, hogy úgy legyél példakép, hogy ember maradj, és olyan értékeket közvetíts, ami alapján te is éled az életed.
Neked van példaképed?
Nincs, de persze követek én is influenszereket, ilyen például Mariano Di Vaio, modell, színész, dizájner. Nekem ő abszolút egy kellemes karakter, aki soha nem tolja túl.
Influenszerként hogyan, milyen irányban, mivel lehet fejlődni szerinted?
Tisztán üzleti oldalról nézve a fejlődést, az a legfontosabb, hogy úgy növekedj, hogy közben nem hígul fel a követőtáborod, és nem veszítesz lájkszámot. Azaz egy átlagos 10 százalékos aránypár megmarad a követőszámod és a lájkok között. Természetesen óriási kincsesbányának számít egy külföldi szereplés, vagy egy sikeres televíziós sorozatban, műsorban való megjelenés – tehát amivel tömegekhez tudsz eljutni.
View this post on Instagram
Melyek azok a posztjaid, videóid, amik a legkedveltebbek a csatornáidon?
Ahol a legkevesebb ruhát viselem. És ez azért elég elkeserítő… A kockás has, befeszített vállak és a mellizom sokaknál már bőven elég ahhoz, hogy őrületes lájkolásba és kommentelésbe kezdjenek. Érdekes, ha éppen más témában posztolok, harmadannyi reakció jön, mint amikor egy szál alsónadrágban feszítek. Persze tudom, hogy az ilyen képek is kellenek, de ha megnézed a profilomat, túlnyomó többségben nem az ilyen témájú fotók dominálnak. Nem elsősorban a külsőmet dicsérő kommentekre hajtok, hanem hogy az üzeneteim minél többekhez eljussanak,
Szeretsz úszni, strandolni, és egy vízmárkával is együtt dolgozol. Honnan jött ez a vonzódás a vízhez?
Mondhatom azt, hogy a víz a második otthonom. Öt éves voltam, amikor elkezdtem úszni, és tizenhat, amikor először műugrottam. Világéletemben vízközelben éreztem igazán jól magam – megnyugtat és feltölt a víz közelsége, egyszerűen lételemem. Minden évben vízpart mellett vagy vízen nyaralok, és ha nehezen alszom el, akkor a tenger hullámzását hallgatom. De imádom azt is, amikor esik az eső. Szóval tulajdonképpen mindegy, csak víz legyen körülöttem. Ezért vállaltam a GLACÈAU Smartwater márkával való együttműködést is, hisz egybevág azzal, ami vonz engem. Megmagyarázhatatlan ez a mély kapcsolat, ami köztem és a víz között van,
Mi a tanácsod azoknak, akik influenszerek szeretnének lenni?
Ez az a “szakma”, ahol mindenki megtalálhatja a követőtáborát, ha jól felépíti magát. Csak találd meg a saját stílusod, legyél önazonos! Olyan, aki úgy közvetít értéket, úgy csomagolja be a mondanivalóját, hogy az nem egy megveszekedett reklámszpot. Azt hiszem, például a saját posztjaimnál is látható, hogy mire gondolok. Valójában mindegy, hogy az atommaghasadásról posztolsz vagy a szőrös hernyók szaporodásáról, ha azt izgalmasan tudod tálalni a közönségnek, és ha a stílusod és minden olyan érték, amit közölni szeretnél, harmóniában van.
View this post on Instagram
Mik voltak szerinted a legfontosabb mérföldkövek a karriered során?
Egyértelműen a Feleségek luxuskivitelben való szereplés és a Mr. Gay World verseny hozta meg azokat a sikereket, amelyek a közösségimédia-felületeimen is azonnal érzékelhetők lettek. Mindkettő teljesen más, de fontos részei az életemnek – és örülök, hogy ez a kettő tökéletesen elfér egymás mellett a mai napig.
Volt olyan, amit utólag megbántál?
Soha nem bánok meg semmit (ahogy Edith Piaf is énekelte). Minden rossz döntés, negatív dolog, próbatétel, siker és bukás formálja az embert. Pont attól vagyok ma olyan, amilyen, mert annyi mindent megéltem. Nem tudnék küzdeni, ha nem buktam volna el párszor, ahonnan a legkeményebb felállni.
Kövesd Pusztai Olivért Instagramon és YouTube-on!