Hírek

Homofóbiaellenes kampányt indít a Lush

A természetes összetevőkből készült termékei miatt népszerű brit kozmetikai cég #GayIsOK feliratú szappant dob piacra a pride szezon alkalmából.

GayIsOk-soap-copy

Az aranyszínű, csillámos szappan eladásából származó bevételeket LMBT szervezeteknak ajánlják fel, emellett pedig széleskörű kampányt is indítanak a különböző közösségi médiafelületeken. A cég 250 000 font, azaz körülbelül 110 millió forint bevételre számít, amiből 50 000 fontot az AllOut.org fog megkapni, a többire pedig pályázhatnak az egyes szervezetek.

A Lush emellett arra is biztatja vásárlóit, hogy szelfizzenek a megvásárolt termékkel, ezzel is felhívva a figyelmet a probléma fontosságára. Alessandro Comisso, a cég digitális média-csapatának tagja a következőt nyilatkozta: “Az alkalmazottaink és a vásárlóink egyaránt nagyon fontosnak tartják az LMBT jogokat, és most eljött az idő egy világméretű összefogáshoz. A melegjogok nem opcionálisak, hanem alapvető emberi jogok.” 

“Az All Out szervezetének 2,2 millió tagja minden egyes nap azon dolgozik, hogy olyan világot építsenek, amelyben egyetlen embernek sem kell feláldoznia a szabadságát vagy a méltóságát amiatt, hogy kit szeret. A Lush-nak köszönhetően több millió emberhez juthat el a missziónk híre, és ezáltal több anyagi támogatáshoz juthatnak azok a csoportok, akik a szeretet és az egyenlőség nevében vívják mindennapos harcaikat a világ körül” – mondta el Andre Banks, az All Out igazgatója.

Nem ez az első alkalom, hogy a Lush melegjogi kampányt indít: már 2013-ban és 2014-ben is foglalkoztak a témával, akkor ‘Sign of Love’ címmel.

A ‘Gay Is OK’ kampány június 25-től július 5-ig fog futni, és a világ 51 országában található 935 boltból 825-ben fogják árusítani a szappant. Hogy miért nem az összesben, annak főképp jogi okai vannak: Dubai, Szaúd-Arábia, Katar, Libanon, Kuvait, Oroszország és Kazahsztán törvényei alapján ugyanis ez is melegpropagandának minősül.

Peter Tatchell brit aktivista is részt vesz majd a jövő heti partin: “Megtisztelve érzem magam, hogy részese lehetek a Lush LMBTI kampányának, amely a Pride Héttel fog egybeesni időben. A #GayIsOK szappan egy újszerű, jópofa módja annak, hogy az LMBTI jogok fontosságát hangsúlyozzuk: mossuk el együtt a homofóbiát, a bifóbiát és a transzfóbiát!”

 

 

hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb