Színes

Egy leszbikus csók miatt érkezett a legtöbb panasz az ausztrál reklámfelügyelethez

 

Ezen a héten tette közzé az ausztrál AD Standards reklámfelügyelet azt a listát, amely a legtöbb lakossági panaszt kiváltó tévés reklámkampányokat tartalmazza. A tízes listára az eHarmony társkereső oldal televíziós kampánya is felkerült egy leszbikus pár miatt, számol be róla a Qnews.

Innen nézve irigylésre méltó helyzetben vannak az ausztrálok: a leginkább bepanaszoltak listájára 9, azaz kilenc darab lakossági panasszal került a reklám. A négy kisfilmből álló kampány egyikében szerepel ugyanis egy együtt vacsorázó leszbikus pár is, akik futó csókot váltanak a képsorok alatt. A beérkezett panaszok közül nyilvánosságra hoztak néhányat:

„Nem szeretem az ízléstelen hirdetéseket, amikben azonos nemű csók van.”

„Egyszerűen túl közönséges számomra, hogy férfiakat vagy nőket nézzek csókolózni erotikus jelenetekben.”

„Túl sok a csók… Csúnya a szájuk, undorító… Mivel épp koronavírus-járvány van, különösen aggasztó egy ilyen hirdetés.”

„A reklám túl direkt a szex népszerűsítésével, az eHarmony reklámozhatja magát explicit jelenetek nélkül is.”

És akkor következzen a kérdéses reklámfilm:

 

 

A reklámfelügyelet úgy ítélte meg, hogy nincs itt semmi látnivaló:

„Az egyetlen intim viselkedés a reklámban szereplő párok között a csók. A testület elismeri, hogy a társadalom egyes tagjai nem szeretnének intim jeleneteket látni, azonban a reklámban megjelenő szexualitás nagyon minimális volt, így nincs benne kifogásolható a nézők – köztük a gyermekek – számára.

 

A helyi reklámfelügyeletnek tavaly is egy azonos nemű párt ábrázoló hirdetés miatt kellett eljárnia. Az ausztrál Bonds fehérnemű márka az Instagramon osztotta meg az egyik reklámját, a fotón pedig a való életben is egy párt alkotó két férfi, Steve és Nicholas szerepelt, a napot egy tál müzlivel és egy csókkal kezdve. Egy vallásos csoport ekkor azért fordult panasszal a felügyelethez, mert véleményük szerint tönkreteszi a karácsonyt a csókolózó pasik reklámja – amely kizárólag az Instagramon volt elérhető. A felügyelet azonban úgy ítélte meg, hogy a hirdetés minden szabálynak megfelel.

 

 

Tönkreteszi a karácsonyt a csókolózó pasik reklámja a vallásos csoport szerint

 

 

hirdetés
hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb