Edgy Apparel – Különleges és valami egészen új
Novemberi írásomban a megfizethető designertermékek nyomába eredtem, mert valóban akad néhány tervező, akiknek a munkái akár még vetekedhetnek is ár-érték arányban a fast fashion produktumaival. (Költői a kérdés, hogy mennyire érdemes összevetni a kettőt.) Összességében azonban hiába van médiaérték szempontjából felfelé ívelő pályán a magyar divat, a piaci jelenlét a magyar közönség pénztárcájához képest egészen más jellegű adatokat mutat.
Nagyjából ezek a kérdéskörök és problémák keringtek a fejemben az elmúlt években. Több olyan koncepción is törtem a fejemet, ami egyszerre kínál különleges ruhadarabokat és kiegészítőket mindkét nemnek, mégsem lépi át a harmincezer forint feletti határt. Miután körvonalazódni kezdett a blogom (bencecsalar.com) szintlépése, úgy döntöttem, online magazin formájában szeretném folytatni tovább, ezzel egy időben pedig több írót is közelebb engedni a „gyerekhez”.
Igen, most már érezhetitek, hogy ezek a sorok személyesebbek az eddig megszokottnál, de ígérem, a végére mindent érteni fogtok! Az ún. relaunch-ra szeptemberben került sor, amelyre több módon is készültünk. Bemutattuk megújult felületünket és első fashion filmünket Bocskor Bíborka főszereplésével, amelyben művészeti vezetésemmel egy kicsit újradefiniáltuk az edgy mint stílus és fogalom jelentését a 21. században. Az ehhez kapcsolódó tartalmak gyártását pedig egy új almárkára bíztuk, amely a Studio Csalar elnevezést kapta, ezt újdonsült üzlettársammal vezetjük. Ennél a pontnál pedig el is érkeztünk a bevezetésben felvetett probléma megoldására a magyar piaci sajátosságok között.
Itt jött képbe a második közösen alapított almárkánk, az Edgy Apparel, amely a bencecsalar.com hivatalos webshopja lesz decembertől, és egyben tökéletes megoldás lehet az egyedi és egyben költséghatékony öltözködésre. Hogy miért? A válasz egészen egyszerű: elérhető árakon szeretnénk kínálni limitált számú darabokat. Koncepciónk szerint átmenetet szeretnénk képezni az általunk megálmodott és szelektált kreációkkal a fast fashion és a designer brandek között, elvégre mindannyiunkkal megesett már legalább egy olyan találkozás az élete során, amikor ugyanazt a darabot viselte, mint a környezetében valaki (velem például legutóbb Londonban egy bomberdzseki “formájában”). A limitált készlet azonban lehetővé teszi, hogy baráti árakon legyünk egyediek, és kifejezhessük edgy oldalunkat.
A női darabok mellett elengedhetetlennek tartottuk, hogy a férfiakra is gondoljunk, hiszen sokan csak a Zara és a H&M kettősében tudnak mozogni. S habár manapság nem nagyon lehet hiánypótló dolgokról beszélni – elvégre annyira telített a nemzetközi piac –, mi mégis azt gondoljuk, hogy a leendő márkánkban van potenciál. Nem követni szeretnénk a legújabb trendeket, hanem igyekszünk előrevetíteni azokat. Ebben jelentős szerepet játszik a „never out of stock” filozófia elvetése, hiszen a folyamatos frissítés márkánk mottója. Elképzelésünk szerint a többféle, tematikusan összeállított választékot helyezzük előtérbe a mennyiségi eladással szemben. Fontos, hogy minden leendő vásárlónk különlegesnek érezze magát az Edgy Apparel ruhájában vagy kiegészítőjében.
A fast fashion egyik újabb hozadéka, hogy a klasszikus értelemben vett – tehát évszakonkénti – szezonváltás megszűnőben lévő műfaj. Az ilyen brandekkel lényegében lehetetlen versenyezni, elvégre évente több, mint 16-20 kollekciót dobnak piacra, amelyeken rengeteg ember dolgozik elképesztő tempóban, a darabszámokról nem is beszélve. A jövőre nézve azonban még egy dolog biztos. Mégpedig a célunk, miszerint aki Edgy Apparelt visel, arra ne azért szegeződjön rengeteg tekintet az utcán, mert többmillió darab kapható az öltözékéből, hanem azért, mert különleges és valami egészen új.
Csalár Bence