Azonos nemű szerelmespárokkal indult kampány Szlovákiában
„Každá láska je láska“, azaz „Minden szerelem szerelem” mottóval indította új kampányát Szlovákiában a sokszínűség mellett régóta kiálló italmárka. Az Absolut egyperces reklámfilmjében számos szerelmespár feltűnik, köztük több azonos nemű pár is, és az online kampányon túl a szpotot a televíziók is vetíteni fogják – számol be róla a Hospodárske noviny napilap.
Nem számít, kit szeretünk, mert minden szerelem szerelem – ez a fő üzenet, amivel a sokszínűséget, a toleranciát és a szerelemet ünneplik. Mert a szerelem az, amit mindenki egyformán megtapasztal bőrszínétől vagy orientációjától függetlenül.
„Hiszünk abban, hogy képesek leszünk nyitni erre a témára, és megváltoztatni a többség hozzáállását, ami gyakran képtelen előítéleteken alapszik. Elfogadás, nyitottság, egyenlőség, szabadság – ezek azok az értékek, amelyeket el akarunk hozni Szlovákiába ezzel a kampánnyal”
– mondta Veronika Lisová, a cég helyi brand managere. Az elfogadást hirdető kampányba szlovák influencereket és hírességeket is bevonnak, köztük az egyik zenei tehetségkutatóban feltűnt, nyíltan meleg énekest. Jakub Pružinský a 2018-as SuperStar című műsorban a negyedik helyen végzett, és tavaly november coming outolt. Mint akkor elmondta, egyszerűen félt az erőszaktól és a negatív reakcióktól ahhoz, hogy ezt korábban megtegye.
Véleményével nincs egyedül. Szlovákia az egyik utolsó EU tagállam, amely nem ismeri el azonos nemű párkapcsolatokat. (A bejegyzett élettársi kapcsolat bevezetését egyébként a lakosság 57 százaléka támogatja.) Egy felmérés szerint az LMBTQ közösség tagjainak 80 százaléka szerint jelentenek komoly problémát az országban tapasztalható előítéletek, valamint az élénken élő sztereotípiák és félreértések.
Éppen ezek miatt azonban könnyen előfordulhat, hogy páran ugyanúgy nem fogják szeretni a mostani reklámfilmet, mint a márka 2018-as darabját. Akkor a „Szlovákia ott él minden színben” mottóval készült videó nem tetszett egyeseknek – abban egy helyi népviseletbe öltözött, szlovák származású, részben kongói modell szerepelt egy ismert népdal feldolgozásával. Emiatt akkor bárok és pubokok is az italmárka bojkottját jelentették be.