A világ számos táján egész június a pride hónapja, amikor a cégek többsége már automatikusan szivárványosra cseréli a logóját. Idén a Skittles golyói épp az ellenkező mellett döntöttek.
A Skittles a pride hónap tiszteletére egész júniusra megszabadul az egyébként szivárványszínű csomagolásától, hogy ezzel támogassák az LMBTQ közösséget, mert ahogy írják,
„egyetlen szivárvány számít a pride idején.”
De nem csak a vidám színekben pompázó csomagolás, hanem maguk a golyók is szürkére váltanak – az ízük természetesen ettől függetlenül ugyanolyan marad. A márka ráadásul azt is vállalta, hogy az Egyesült Államokban minden zacskó eladott Skittles után 1 dollárral támogatja a GLAAD (Gay & Lesbian Alliance Against Defamation) szervezetet. Ezt a vállalásukat pedig egészen százezer csomagig tudják állni.
„Az idei évben, amikor sok LMBTQ ember nem tud majd személyesen is részt venni a nagy pride felvonulásokon, nagyon fontos, hogy a különböző márkák, hírességek és a többi szövetségesünk autentikus és kreatív módokat találjanak arra, hogy megmutassák, a közösségünk mellett állnak.”
Az Egyesült Államokban idén fordul elő először, hogy a Skittles „leteszi” egy hónapra a szivárványát, ugyanakkor az Egyesük Királyságban, Németországban és Kanadában már régóta bejáratott a dolog. Ebből már kisebb félreértés, illetve botrány is adódott: amikor először fehérre váltottak, akkor néhányan a szín miatt rasszizmussal vádolták a céget.
2016-ban a márka a londoni pride idejére külön reklámkampánnyal is készült, méghozzá azzal a szöveggel, hogy „egyetlen szivárvány érdemli meg, hogy a figyelem középpontjában legyen – a tiétek.”
Bónusz videó: a márka idén készített reklámfilmet a nyíltan meleg amerikai műkorcsolyázóval, Adam Ripponnal, aki a phjongcshangi téli olimpián bronzérmet nyert.
Már most világszerte 170 pride csúszását jelentették be a koronavírus miatt