Reagált a Coca-Cola a félmilliós fogyasztóvédelmi bírságra
Az üdítőmárka nyári #loveislove kampánya kapcsán a fogyasztóvédelemi ügyekben illetékes állami hivatal úgy ítélte meg, hogy az károsíthatta a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését. A kiszabott bírság mellett egyben a céget eltiltották a kampány folytatásától is.
A nem végleges határozat kézhezvétele után a Coca-Cola közleményt adott ki, amelyben továbbra is kitartanak a sokszínűség mellett.
„A Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala lakossági bejelentést követően 500 000 Ft fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Coca-Cola Szolgáltató Kft.-re az augusztusi, a szerelem sokszínűségét hirdető #loveislove kampánya miatt. A járási hivatal álláspontja szerint a plakátok “a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi és erkölcsi fejlődését károsíthatják”.
A Coca-Cola #loveislove kampány célja az volt, hogy közvetítse azon értékeket amelyeket a vállalat régóta magáénak vall: az emberek sokszínűségébe és egyenlőségébe vetett hitet.
A Coca-Cola változatlanul hisz abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt értékeket.
A következő lépések egyeztetése folyamatban van.”
Mint ismeretes, a cég nyári kampányán lovagolt Boldog Istvántól kezdve a Mi Hazánk Mozgalomig bezárólag számos politikus, akik a szégyenkezés legcsekélyebb jele nélkül gondolják azt, hogy 2019-ben szalonképes a homofóbia Magyarországon.