Szivárványcsalád a Nissan autóreklámjában
A Nissan készített cuki reklámot Sentra autómárkájához, amiben egy kislány elmagyarázza, mi is a család.
„Ki mondja meg, mi a család? Miért ne lehetne két anyuka vagy két apuka? És miért van mindig kutya? Nem is szeretem a kutyákat! Meg a bátyámat se. Igazából két családom van, és nekem ezzel semmi bajom. Szerintem az a család, akikkel együtt éltek és szeretitek egymást. A többi nem számít, amíg a család van a középpontban.”
NISSAN Sentra – ניסאן סנטרה
PUT YOUR FAMILY IN THE SENTRA .המשפחתית החדשה של ניסאן, ב-129,990 ש”ח לחצו לפרטים ותיאום נסיעת מבחן
Persze, nem lehet elmenni a marketingfogás szójáték mellett, hiszen angolul nagyon hasonlít kimondva a „család legyen a központban” és a „család legyen a Sentrában” mondat.
Az izraeli tévékben futó reklámot látva az ortodox vallási csoportok rendesen kiborultak és ellenkampányt indítottak az alábbi szöveggel: „Kedves Nissan, kissé el vagytok tévedve és újratervezést igényel az útvonal. Csak egyetlen formája létezik a családnak: egy apa, egy anya, és a közös gyerekeik. Ilyen a normális család. Hazudhattok magatoknak, de akkor is ez a valóság.”
Izraelben azonban alig hallgatnak rájuk, a többség az eredeti reklámra szavaz. Az országban ugyan nem házasodhatnak az azonos nemű párok, de a külföldön kötött házasságokat elismerik.