Tucatnyi ismert ember áll ki a szivárványcsaládok mellett
Pár nap alatt gyorsan népszerű lett az a kezdeményezés, amely során a tenyérre rajzolt három pálcikaember jelképével jelezhetjük, hogy kiállunk a szivárványcsaládok mellett.
A kormány tervezett törvénymódosítására válaszul – amely ellehetetlenítené az LMBTQ személyek örökbefogadási lehetőségét, betiltva a szivárványcsaládokat – a Háttér Társaság az érintett családok közösségével összefogva kampányt indított a közösségi médiában.
Ennek egyik eleme az #acsaládazcsalád hashtag használata, így hívva fel a figyelmet arra, hogy a gyerekek számára nem a szüleik neme fontos, hanem az, hogy szülői szeretet, odafigyelés és gondoskodás vegye körül őket.
Egyetlen tudományosan megalapozott és elismert kutatás sem támasztja alá, hogy az azonos nemű szülők gyermekei bármilyen szempontból hátrányosabb helyzetben lennének, mint a heteroszexuális párok gyermekei, ahogy erre 11 magyar civil szervezet is emlékeztet.
A közösségi médiát vizsgálva az különösen érdekes, hogy a mai magyar 16-20 éves korosztályban mennyire természetes a szivárványcsaládok léte. Ezt az is jelzi, hogy a körükben ismert influencerek közül milyen sokan támogatják ezt a kampányt.
Köztük például a TikTok felületén 711 ezer követővel bíró Hollósi Jázmin, a több mint 450 ezer követővel rendelkező Makk Adrienn, vagy épp Szomjas Jennifer, akinek videóit 300 ezren követik.
A youtuberek közül a 213 ezer követővel bíró WhisperTon vagy a 146 ezer követővel bíró Szabó Kitti ugyanúgy a kampány támogatójána, mint a 133 ezer feliratkozóval bíró ZSHOW Time csatorna arcának számító Osváth Zsolt és a párja, Zsenyei Patrik.
A Instagramon aktív influencerek közül Dukai Regina (390 ezer követő) és Szabó András Csuti (223 ezer követő) ugyanúgy megemlékezett a kampányról, mint a modell és trainer Debreczeni Dóra, vagy a gasztroblogger Karai Dávid. Csatlakozott a Margó Irodalmi Fesztivál szervezője, Ott Anna, Köböl Anita műsorvezető, Lábas Viki énekesnő, a Marie Claire szerkesztősége, Eszes Szabolcs színész, Péterfy-Novák Éva írónő, a műsorvezető-riporter Tatár Csilla, az énekesnő Hien, Balázs Andi színésznő, a tavalyi Coca-Cola reklámkampány egyik párja, Tornyosi Krisztián és Germán Henao, ahogy Péterfy Bori is.
Felsorolni is nehéz mindenkit, és ez a lista csupán egy része annak, amit hirtelen kiszúrtunk a közösségi médiában.