Tovább folytatódik itthon a nyílt homofób uszítás közpénzből
Az Alapjogokért Központ tartalmai fizetett hirdetésként időről időre feltűnnek a Facebookon és az Instagramon is. Ennek a szervezetnek azonban annyi köze van a nevéhez és az abban szereplő alapjogokhoz, mintha mi változatlan tartalommal mondjuk horgászmagazinként pozicionálnánk magunkat.
A “civil” elemzőközpont ugyanis kizárólag uszító tartalmak gyártásában utazik, és teszi ezt olyan hatékonyan, hogy például egyik propagandavideójukat letiltotta a Facebook gyűlöletbeszéd miatt – és erre a központ még külön büszke is.
Az egykor szebb napokat látott Mandineren rendszeresen publikálják nemzetközi sajtószemléjüket “Bolond lyukból” rovatcímmel – ahol bevallottan a migráció, a gender-téma, az LMBTQ-ügyek és a bőrszínen alapuló jogegyenlőség témaköreiből összegyűjtik “a leglátványosabb ámokfutásokat”, majd ezeket az extrém híreket úgy tálalják, mintha Nyugaton ez lenne a norma. A tisztelt magyar választópolgár pedig lesz szíves rettegni, hogy amennyiben nem helyesen szavaz legközelebb, akkor majd mindez betör hozzánk is.
Ilyen válogatást tettek közzé a Pride hónap tiszteletére is, a rosszindulatú írás pedig hemzsegett a nyilvánvaló hülyeségektől, és ahol a (névtelen) szerző még az alapvető fogalmakkal sem volt tisztában. Most épp többek között francia hablegények versenyével, a szegény észak-írekre ráerőltetett házassági egyenlőséggel és a meleg sportolókkal riogatnak.
Az természetes, hogy különböző világnézetek léteznek, lehet érvelni az egyik mellett, vagy éppen a másik ellen. Csakhogy az Alapjogokért Központ bizonyítottan a mi adónkból működik, és ebből finanszírozzák a közösségi médiát megcélzó hirdetéseiket.
Az Átlátszó korábban megírta, hogy a kutató- és elemzőközpont anyagi támogatói között két szervezet szerepel: az a Századvég Alapítvány, ami az adatgyűjtés idején 4,7 milliárd forintnyi közpénzhez jutott, a másik pedig maga a Fidesz pártalapítványa, a Polgári Magyarországért Alapítvány.
Ahogy azt a hvg.hu több cikkben is megírta, az Alapjogokért Központ a kormányzati érdekeket képviselő álcivil szervezetként működik, így viszont még nagyobb pofátlanság az általunk befizetett adóforintokból hergelni a magyar társadalmat az LMBTQ közösség ellen.
Annyi szerencsénk van, hogy idén márciustól a politikához vagy a fontos közügyekhez kapcsolódó hirdetőknek engedélyezési eljárásban kell hitelesíteniük magukat a Facebookon, és a hirdetésekben kötelező feltüntetni a “Finanszírozó” megjelölést.
Ha tehát legközelebb fizetett hirdetésként jelenik meg a hírfolyamodban az Alapjogokért Központ uszító tartalma, mellette pedig az Alapjogokért Központ nevét látod finanszírozóként, akkor jusson eszedbe, milyen hatékonyan használják fel itthon a befizetett adódat.