Hírek

Töltsd ki péntekig a globális LMBTQ kérdőívet – Változtassuk meg a világot!

Épp mai a hír, hogy az Egyenlő Bánásmód Hatóság megbüntette a budapesti főpolgármesteri hivatalt. Mint emlékezetes, a hivatal blokkolta az LMBTQ témájú honlapok elérését a számítógépes hálózatából – így sem az önkormányzati képviselők, sem a hivatal munkatársai nem fértek hozzá ezekhez az internetes oldalakhoz.

Adódik a kérdés, hogyan is terveztek döntéseket hozni olyan ügyekben, amik épp egy hátrányosan megkülönböztetett közösséget érintenek, ha tudatosan elzárták az ehhez szükséges adatokat, információkat és forrásokat. Pedig a döntés-előkészítés során lenne hová nyúlniuk. Külföldön és itthon is szerencsére egyre több kutatás segíti a közösség megismerését, nem egy közülük pedig világméretű. Az Európai Unió épp a napokban indít egy kutatást a tagállamokban élő LMBTQ emberek helyzetéről, egy LMBTQ piackutató pedig idén már 13. alkalommal rendezi meg globális kérdőíves felmérését. Most péntekig, május 31-ig még kitölthető a magyarul is elérhető kérdőív.

 

A kérdőív EZEN A LINKEN éritető el.

 

 

Az egyik legnagyobb LMBTQ piackutató cég, a Community Marketing & Insights (CMI) szervezésében lebonyolított felmérés online kérdőívét 150 országból 45 ezren töltik ki évről évre. A San Francisco-i székhelyű piackutatót még 1992-ben alapították az LMBTQ közösséghez tartozó szakemberek, hogy segítsenek megmutatni a közösséget. Elemzéseiket mára éppúgy használják állami intézmények és az üzleti élet vezetői, mint ahogy hivatkozik rájuk a CNN vagy a New York Post.

A felmérésben való részvétel fontos visszajelzést ad az LMBTQ médiáknak és szervezeteknek, valamint adatokat biztosít például a civil szervezetek munkájához vagy az Európai Unió szakpolitikusainak, de azoknak a vállalatoknak is, melyek érdekeltek a közösség kiszolgálásában, amelyek szponzorálják közösségünk jótékonysági kezdeményezéseit, és támogatják saját LMBTQ munkavállalóikat.

Arról sok szó esik, hogy a társadalmi elfogadáshoz nagyban hozzájárul a közösség láthatósága. A társadalmi elfogadást segítheti azonban az is, ha a kormányzati szervek és cégek is felismerik, hogy az LMBTQ közösség nem egy láthatatlan csoport, hanem érdemes számolni velük és rájuk is odafigyelni. Ahogy egyre több márka készít meleg szereplőket és párokat felvonultató reklámokat, vagy kiállnak nyíltan az LMBTQ ügyek támogatása mellett, úgy nő a közösség láthatósága.

 

 

Mi a Humennél hiszünk a láthatóság erejében, ezért is csatlakoztunk 2017-ben a CMI globális kezdeményezéséhez. Tavaly több mint ezer magyar válaszadó szánt tíz percet az idejéből arra, hogy részt vegyen a felmérésben. A kitöltési kedvet idén is segíti, hogy a kérdőív magyarul is elérhető.

A kutatási céllal készülő felmérései eredményeit a CMI a részletes elemzésekkel együtt minden évben bárki számára elérhetővé teszi, ami adott esetben akár politikusok döntéseit is befolyásolhatja. Csatlakozzatok ti is, töltsétek ki a kérdőívet és változtassuk meg együtt a világot!

 

A kérdőív EZEN A LINKEN éritető el.

 

 

hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb