Utazás

Szivárványos standok az Utazás 2018 kiállításon

A Hungexpo Budapesti Vásárközpontban március 1–4. között zajló Utazás 2018 kiállításra 23 országból összesen 280 kiállító érkezett. Magyarország és a kelet-közép-európai régió egyik legjelentősebb turisztikai seregszemléjére meglepetéssel készült a Humen: az idén 41 éves rendezvénysorozat keretein belül először állítottak ki itthon önálló standon LMBTQ turizmussal foglalkozó szolgáltatók.

Két éves szervezőmunka eredményeként valósult meg a magyar nagyközönségnek szánt Pink Corner. A Humen Media Hungary által szervezett Pink Corner standjait szivárványszínű szőnyeg díszítette, és a standok felső részen futó szivárványszínű csíkról már messziről könnyen felismerhetőek voltak.

A kiállítók között olyan melegbarát desztinációk szerepeltek, akiknek hangsúlyosan fontosak az LMBTQ utazók. Többek között saját standdal készült a Pink Cornerre a TAP Air Portugal légitársaság, vagy az EuroPride 2018 házigazdái, Stockholm és Göteborg; de képviseltette magát például Spanyolországból Valencia régiója is három úti céllal, ezek Valencia, Alicante és Benidorm voltak.

A nagyközönségnek szóló Pink Corner mellett a szakmai napon a Humen Media Hungary ismét megrendezte a Gay Travel Day konferenciát a turisztikai szakembereknek. A résztvevőket LMBTQ turizmussal foglalkozó magyar és nemzetközi előadók, valamint kerekasztal-beszélgetések várták.

A rendezvényen Frederick Boutry, Brüsszel turisztikai hivatalának LMBTQ szakértője elmondta, hogy ők például 2010-ben kezdtek intenzíven foglalkozni a célcsoporttal, és az eltelt időben jelentősen nőtt is az LMBTQ utasok száma a belga fővárosban. Hasonló célt tűzött ki maga elé Málta is, ahol a közelmúltban több intézkedéssel, például a házassági egyenlőség bevezetésével már melegbarát, elfogadó légkör várja a turistákat. Hangya Edina, a Máltai Turisztikai Hivatal képviselője hozzátette, hogy ez önmagában még nem elég – a szigetországnak következő lépésként az LMBTQ szolgáltatók és vendéglátóhelyek számának bővítésére kell fókuszálnia.

A rendezvényen bejelentették: idén tavasszal a Humen Media Hungary kezdeményezérésre magyar turisztikai szolgáltatók összefogásával pink turisztikai szövetség alakul, melynek célja, hogy Budapestet közösen népszerűsítsék a nemzetközi – elsősorban az európai és távol-keleti – piacokon az LMBTQ utazóközönség számára.

Rag’n’Bone Man – Post footer
Previous post

Leszbikus párt ad össze legújabb videoklipjében Kesha

Next post

A nagy irodai okoskávégép teszt: Philips Saeco