Reklámban mutatják meg, milyen is az LMBTQ közösségnek hazatérni karácsonykor
A népszerű hajápolási márka, a Pantene a GLAAD-del karöltve készített egy új karácsonyi reklámot, amelyben rávilágítanak arra, milyen nehéz is lehet az LMBTQ közösség tagjainak hazatérni a családi fészekbe, hogy együtt ünnepeljenek.
A reklámban szerepet kapott a Los Angeles-i Transz Kórus is, amelynek tagjain keresztül mutatják be a kisfilm üzenetét, és néhányuk hazatérését is figyelemmel kísérhetjük. A reklámhoz egy videó sorozat is tartozik, ahol a kórustagok elmondják, milyen is hazatérni az ünnepekre – számol be róla a Pink News.
A kisfilm kezdetekor a következő feliratot olvashatjuk: Miközben 137 millió amerikai fog hazautazni az ünnepekre, az LMBTQ közösség 44 %-a érzi úgy, hogy otthon nem lehet önmaga.
Találkozhatunk egy transznemű nővel, Crystallal, aki például az utazás előtt rendbe teszi a haját, a ruháit és a sminkjét is. „Felszabadító érzés, ha nyíltan kifejezhetem önmagam. Ilyenkor végre úgy nézhetek a tükörbe, hogy azt mondom: igen, ez vagyok én.”
Egy másik transz nő, Miliana a kis videó sorozatban elárulja, hogy élete legboldogabb pillanata volt, amikor édesapja végre elfogadta őt olyannak, amilyen, miután öt éven keresztül küzdött azzal, hogy egyáltalán saját magát elfogadja.
Egy transznemű férfi, Steven pedig először viszi haza a családjának bemutatni párját, és véleménye szerint nincs is annál különlegesebb, mint amikor egy szeretett személyt végre elvihetsz az otthonodba.
„A beilleszkedés és az elfogadás a Pantene küldetésének középpontjában áll, és az a célja, hogy minden ember átalakulását és szépségét ünnepelhesse. […] Remélhetőleg az, hogy ezek az LMBTQ emberek nyíltan beszélnek az ünnepekre való hazatérés megpróbáltatásairól és egyben győzelmeiről, valamint arról a vágyról, hogy végre önmaguk legyenek, másokat is inspirálni fognak a közösségen belül, és emlékeztetnek majd mindenkit, hogy miről is szól az igazi szépség”
– nyilatkozta Ilaria Resta, a Pantene anyavállalatának, a Procter & Gamble-nek az alelnöke.
A reklám és a videó sorozat mellett a Pantene eldöntötte, hogy 100 ezer dollárnyi adományt szán a Family Equality nevű jótékonysági szervezetnek, amely azért küzd, hogy az LMBTQ közösség tagjainak is legyen joga és lehetősége egy szerető családhoz.