Hírek

Pert nyert a kormánymédia ellen a Budapest Pride-nak is helyt adó Auróra

Első fokon pert nyert a Fővárosi Törvényszéken az Auróra Közösségi Ház a Magyar Hírlap és a PestiSrácok nevű kormánymédiumok ellen – számol be a Mérce. Márciusban mindkét médiatermék azt állította a hely Tanácsköztársaság 100 éves évfordulójával kapcsolatos programjáról, hogy ott „drogokat fogyasztanak”, illetve, hogy az Auróra Kioszk nevű kocsmarészt 2017-ben „a lakók kérésére” záratták be.

Az ítélet a perköltség és illeték megfizetésén kívül helyreigazítás megjelenésére is kötelezte a két újságot, a következő szöveggel:

Helyreigazítás
A Tanácsköztársaságot ünneplik az Aurórában” címmel a Magyar Hírlap 2019. március 22-i lapszámában megjelent cikkben valótlanul állítottuk, hogy az Auróra Kioszk vendéglátó üzletben drogoznak.

Továbbá azt a valós tényt, hogy az Auróra Kioszk vendéglátó üzlet teljes bezáratását 2017-ben egy olyan jogszerűtlen eljárásban kezdeményezte a rendőrség, amely eljárásban a jegyző bezárató határozatát a másodfokú hatóság megsemmisítette, abban a hamis színben tüntettük fel, hogy az Auróra Kioszk vendéglátó üzlet éjszakai zárvatartását kezdeményezte a rendőrség.

A bírósági ítélet egészen pontosan úgy érvel, mindenkinek, így a kormánymédiumok munkatársainak is biztosítja az Alaptörvény a véleménynyilvánítás szabadságát, ugyanakkor hamis tényállításokat még így sem tehetnek.

 

Az Auróra belső udvara | Fotó: 444

 

Az Auróra ad helyt többek között a Budapest Pride és az Altalap irodájának is.

Previous post

Indul a jelentkezés az idei Mr. Gay Hungary versenyre

Next post

Lakner Zoltán: Annak, aki megteheti, szólnia kell mások és önmaga érdekében