Nemzetközi marketingdíjat kapott a Coca-Cola magyar kampánya
November 14-én tartották Londonban a European Diversity Awards gálát, ahol a sokszínűség és az esélyegyenlőség érdekében végzett kiemelkedő tevékenységeket ismerik el, valamint az ezen téren indított, példaértékű kezdeményezéseket.
Az év marketingkampánya kategóriában a Coca-Cola magyarországi “Equal Love” kampánya kapott jelölést, és elnyerte a zsűri különdíját.
Highly commended in the #EDA19 @TSB Marketing Campaign of the Year award is Equal Love @CocaCola. Congratulations! https://t.co/ywWJgcRaFg
— European Diversity (@diversityaward) 2019. november 14.
A kategória fődíját a Manchester United labdarúgóklub gyűlölet elleni kampánya nyerte.
Mint az emlékezetes, augusztus első napjaiban jelentek meg a szivárványos plakátok a fővárosban a Sziget Fesztivál előtti időszakban. A heteroszexuális pár mellett két azonos nemű pár is szerepelt a plakátokon, amin aztán rendesen felidegelték magukat a homofóbiában politikai tőkét látó csoportok a Pesti Srácoktól kezdve a Mi Hazánk Mozgalmon át a fideszes országgyűlési képviselő Boldog Istvánig – utóbbi bojkottot is hirdetett az üdítőmárka ellen, a Mi Hazánk pedig látványosnak szánt akciókkal próbálta meg felhívni – magára – a figyelmet.
Október közepén aztán a Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztálya félmilliós büntetést szabott ki a Coca-Colára, mert a fogyasztóvédelem szerint a plakátok károsíthatták a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését.
Londonban ezt tegnapelőtt máshogy gondolták.