Minden tizedik gamer egyben LMBTQ is
Érdekes eredmény született a Nielsen Games kutatásából, amelyet LMBTQ-gamerek körében végeztek. Először is megállapítják, hogy az összes, magát gamerként meghatározó ember (a fogalom leegyszerűsített jelentése: olyan számítógépes játékosok, akik az átlagnál több időt töltenek e tevékenységgel, hobbiként, a legprofibbak akár munkaként is tekintenek rá) körülbelül 10 százaléka tekinti magát egyben az LMBTQ-közösség tagjának is.
A felmérésben részt vevő 2000, 13 éven felüli ember 40 százaléka melegként, vagy leszbikusként, 50 százaléka biszexuálisként, 10 százaléka pedig transzként, vagy nem-binárisként határozta meg magát.
A statisztika szerint az LMBTQ-gamerek átlagosan 8 százalékkal többet költenek, mint heteroszexuális társaik és inkább részesítik előnyben a különböző szimulációs játékokat. Konzolon 27-16 százalék, asztali gépen 41-25 százalék, mobiltelefonon 40-28 százalék arányban.
Hogy mik a kedvenc játékaik? A konzolosok 36 százaléka harcolni szeret (például Super Smash Bros), ugyanennyien élvezik a horrort (például Dead by Daylight), míg az asztali gépen játszók között a szerepjátékok a legnépszerűbbek 46 százalékkal (például The Twitcher), a mobilosok pedig a szerep -és szimulációs játékokat egyaránt 40-40% százalékban élvezik (például Reigns: Game of Thrones és The Sims).
Az Out magazinnak nyilatkozva a Nielsen szóvivője elmondta, hogy az adatok tanulságul szolgálhatnak a játékgyártó cégeknek: érdemes kiemelten odafigyelni az LMBTQ-gamerek igényeire, preferenciáira, a játékokba beépített ilyen jellegű érzékenyítésről nem is beszélve.