Jobban fogy a meleg nyusziról szóló könyv, mint a homofób amerikai alelnök mesekönyve
Ha valaki nem tudná, éppen a nyuszik háborúja zajlik az amerikai mesekönyv-piacon.
A történet hátteréhez tudni kell, hogy az Amerikai Egyesült Államok alelnöke, Mike Pence és családja egy Marlon Bundo névre keresztelt nyulat nevel. Ő a BOTUS, azaz Bunny Of The United States, akiről mesekönyvet is írtak. A történetet Pence lánya szőtte, a lapokat felesége illusztrálta.
Az alelnöknek és az általa hangoztatott politikának azonban számos kritikusa van. Közéjük tartozik a Last Week Tonight műsorvezetője, John Oliver is, aki kreatív csapatával úgy döntött, maguk is kiadnak egy mesekönyvet. Ennek főszereplője ugyancsak Marlon Bundo, e történet szerint Marlon meleg és a szerelmet keresi.
E mesekönyv is komoly publicitást kapott, John Oliver többek között Ellen DeGeneres műsorában mesélt róla. Az eladásból befolyó bevételeket kizárólag jótékony célra, az LMBT-közösséget támogató projekteknek ajánlják fel.
Melyik könyv fogy jobban? Az eladási adatok alapján könnyen nyomon követhető. A meleg Marlon Bundóról szóló gyerekkönyv kategóriában nyomtatott verzióban és hangoskönyvben az első, Kindle-verzióban a második helyen áll (a Pence-féle könyv a harmadik), de ami igazán lenyűgöző, hogy John Oliverék minden kategóriát egybevetve is az élen járnak. Persze az alelnöki családnak sem kell szégyenkeznie a maguk negyedik helyével.
Hozzá kell tenni, a Pence-családot egyáltalán nem zavarja az alternatív mesekönyv megjelenése, a BOTUS hivatalos Instagram oldalán is látható egy fénykép az alelnök lányával, aki a meleg nyusziról szóló könyv borítóján látható csokornyakkendőhöz hasonlóba öltöztette Marlon Bundót.
Az alelnöki család által megjelentetett könyvből befolyó bevételek is jótékony célra mennek, gyerekek számára szervezett művészeti terápiákat támogatnak vele.