Pontosan harminc évvel ezelőtt a WHO (Egészségügyi Világszervezet) december elsejét az AIDS elleni küzdelem világnapjává nyilvánította. Az így is egyre nagyobb figyelmet kapó HIV-vírus és az AIDS betegség ellen folyó harcban egy mérföldkő lett ez a nap, így mi is lehetett volna jobb alkalom ahhoz, hogy a Humen Media első lépéseit megtegye egy nagyszabású, több hónapos HIV/AIDS prevenciós kampányában.
Az eseménynek az AlterEgo Club adott otthont, ahol a megszokott szombati jó hangulaton túl ingyenes szűrésen és tombolán is részt vehetett a közönség.
Az Anonim AIDS Tanácsadó Szolgálat (AATSZ) celebrálta ingyenes szűrést a HIVszűrés.hu támogatta. Nagy érdeklődéssel fogadták a megjelentek az eseményt, a látogatók közül több mint százan vették igénybe az ingyenes gyorstesztet. A szűrésről Takács Sándor, az AATSZ koordinátora így nyilatkozott, kiemelve, hogy mennyire fontos volt végre lejutniuk az AlterEgo Clubba is:
„A Karolina Rendelő évtizedek óta szervez kihelyezett kampányszűréseket, amelynek legújabb állomása volt az Alterego Club az AIDS Világnapja alkalmából. Nagyon fontos, hogy be tudtuk illeszteni kampányunkba ezt a budapesti melegek között legnépszerűbb szórakozóhelyet, a magas szűrésszám is azt tükrözi, hogy milyen nagy igény van ezekre a lehetőségekre. Köszönjük a Humen Magazinnak a támogatást, reméljük, hogy hagyománnyá válik és rendszeresen megismételhetjük, ott a helyünk!”
Az est csúcspontja a tombolasorsolás volt, ahol a Mr. Gay Hungary döntőseinek segítségével sorsolták ki az értékes nyereményeket. A Humen Media által felajánlott kétszemélyes wellness-hétvége mellett gazdára találtak többek között az AlterEgo ajándéktárgyai, számos dedikált ereklye, az AlterEgo drag queen-jeinek személyes holmijai közül, valamint 100 darabos óvszer-túlélőpack és – nem tévedés –, fánk ízű síkosító is, szintén a Humen Mediától.
Erdei Zsolt, a Humen Média ügyvezető igazgatója, a szervező stáb vezetője így nyilatkozott az eseményről:
“Külön öröm számomra, hogy a kampányba a Mr. Gay Hungary mind a hét döntős fiúja önként jelentkezett, szállt be és természetesen vesz részt a következő hónapokban. A Humen Media számára rendkívül fontos, hogy kiemelten törődjünk a magyarországi HIV-helyzettel, mind ha prevenciról, mind ha a tabuk ledöntéséről van szó.”
Az est lebonyolításában a Mr. Gay Hungary döntős, már szinte mindenki számára ismerős hét fiú csoda-csapata volt segítségünkre, akik 500 darab szivárványmintás gumióvszert osztottak ki az este folyamán, gondoskodtak a jó hangulatról és tájékoztatták az este menetéről a vendégsereget. Ahogy azt a verseny döntőjén is volt alkalmuk elmondani, a Humen Mediához hasonlóan, nekik is központi szívügyük a társadalmi felelősségvállalás, fontos ügyek mellett való kiállás, így a nemi úton terjedő betegségek, főleg a HIV és AIDS elleni küzdelem is.
Következő alkalommal december 15-én a Why Not? Café-ban találkozhat a csapattal a nagyérdemű, egy jótékonysági est keretein belül, ahol rászoruló gyerekek ügyében fognak eljárni.
A nyitott kommunikáció és a tabuk feloldása a biztonságos szexuális élettel kapcsolatban állandóan aktuális téma a Humen Media számára, ezért is tartotta fontosnak és elengedhetetlennek a kampány létrejöttét. A magazinban hónapról-hónapra feltűnő Play Safe című rovat már megágyazott a programnak – ebben minden alkalommal egy-egy orvos, szakember, HIV-vel élő férfi szólal meg, hogy első kézből kaphassunk tiszta információt a témával kapcsolatban.
A következő hónapokban az érdeklődők egyre gyakrabban találkozhatnak majd a Humen Media rendezvényeivel, plakátjaival, szűrésekkel és az elmaradhatatlan ingyenes óvszerekkel. Januárban például a Mária utcai Bőr -és Nemibeteg Gondozó több ezer óvszert oszt majd ki a Humen Media jóvoltából és az alteregós december elsejei esemény is csupán a kezdet volt.
A Humen Magazinban és a Humen Online-on folyamatosan nyomon követhetőek az események, de ha bárhol meglátjuk a Mr. Gay Hungarys fiúkat, nyugodt szívvel szólítsuk meg őket, valószínűleg a Humen Media is valahol a közelben tevékenykedik.
Bali V. Gergő
Instagram: @tisztaegenszivarvany