Hatalmas gazdasági veszteséget okoznak Magyarországnak a homo- és transzfób törvények
A magyar kormány 2021-es LMBTQ-ellenes lépései egy 2 milliárd forintos nemzetközi negatív országimázs kampánynak feleltethetőek meg, és hatásait hosszú távon is érezni fogjuk – ez derül ki az Open For Business és a Signal AI friss kutatási adatai alapján. Az Open For Business nemzetközi vállalatok koalíciója, célja az LMBTQ-globális jogainak globális előmozdítása.
A legnagyobb károkat a tavalyi LMBTQ-ellenessé eltérített gyermekvédelmi törvény okozta, amely miatt futótűzként terjedtek a Magyarországot a homofóbiával együtt említő cikkek szerte a világban. Legalább 85 ország 1400 különböző online sajtótermékében cikkeztek Magyarországról negatív kontextusban. Ezeknek kombinált elérése megüti a 3 milliárd főt – számol be az elemzés nyomán a kreativ.hu.
A törvény tavaly nyári megjelenése óta többek között politikusok, sportolók és színészek fejezték ki nemtetszésüket az új törvénnyel kapcsolatban, így a legkülönbözőbb helyeken, politikai, sport és bulvársajtóban is egy lapra került Magyarország és a homofóbia témaköre.
A kutatás alapján a megjelenések médiaértéke meghaladja a 2 milliárd forintot. Az Open For Business közleménye megjegyzi, hogy az összeg valószínűleg csak a jéghegy csúcsa, mivel az elemzés csak az online sajtót vizsgálta: a TV, rádió nyomtatott sajtó és közösségi média megjelenésekkel együtt ennek többszöröséről lehet szó.
„Sokan úgy érzik, hogy ez a témakör nem érinti őket személyesen, mivel nem tartoznak az LMBTQ csoportba. Az igazság viszont az, hogy az LMBTQ-ellenes propaganda gazdasági hatásait minden egyes magyar megérzi” – nyilatkozta Stoics Ambró, az Open For Business magyarországi projektvezetője. „A számok is alátámasztják, hogy a vállalkozások stabil környezetet keresnek, hogy a munkavállalóik a legtöbbet tudják kihozni magukból. Az országot homofób színben feltüntető hírverés viszont elrettentheti a befektetőket Magyarországtól.”
Az adatokat a legújabb Open For Business kiadvány részeként osztották meg. Az elemzés több témakörben is részletezi a diszkrimináció negatív hatásait a gazdaságra, mint az befektetések, egészségügy, turizmus, és agyelszívás.
„A propagandatörvény csak egy lépés volt a kormány homofób és transzfób politikájában, aminek az április 3-i népszavazás a természetes folytatása. Eddig is tudtuk, hogy mennyire káros ez a politika, a legújabb adatok csak még jobban alátámasztják ezt. Ezért is tartjuk kiemelkedően fontosnak, hogy április 3-án az emberek szavazzanak érvénytelenül mind a négy kérdésben, hogy ezzel a kormány és az egész világ felé egyértelmű üzentet küldjünk: Magyarország egy modern, nyitott, elfogadó társadalom” – kommentálta az eseményeket Dombos Tamás, a Háttér Társaság ügyvivője.
Nem hallgatunk – Négy emberi jogi aktivista a homofób törvény jövőjéről