Az állásába került a tévécsatorna igazgatójának, hogy levették a leszbikus reklámot
Tavaly decemberben a Hallmark tévécsatorna javítani próbált a saját megítélésén, miszerint kizárólag heteroszexuális párok szerepelnek a karácsonyi filmjeikben. Hogy bizonyítsák, képesek szélesíteni a látásmódjukon, ha nem is egy film, de egy reklámfilm erejéig megjelentek az azonos nemű párok. Illetve egy pár: a Zola esküvőszervező reklámjában egy leszbikus pár esküvője szerepelt.
Több se kellett a hírhedten homofób, „családvédő” One Millon Moms szervezetnek, és bojkottot hirdetettek a tévécsatorna ellen. Úgy ítélték meg, hogy reklám nem családbarát, nem szabad gyerekeknek látniuk – a bojkott és a botrány láttán pedig a csatorna inkább gyorsan levette a reklámot.
Hiba volt.
Csak az Egyesült Államok legnagyobb LMBTQ jogvédő szervezete, a Human Rights Campaign (HRC) egymaga 75 ezer aláírást szedett össze 36 óra leforgása alatt, amiben a cenzúra ellen tiltakoztak. Ha ez nem lett volna elég, a Hallmarkot felfüggesztették az amerikai cégeket vizsgáló Corporate Equality Index összesítésén – a 2002 óta évente összeállított lista azt mutatja meg, hogy az adott vállalat hogyan bánik saját LMBTQ alkalmazottjaival, vásárlóival és befektetőivel.
Napokon belül akkorára dagadt a botrány és akkora veszteséget szenvedtek üzleti értelemben, hogy a csatorna elnök-vezérigazgatója, Mike Perry nyilvánosan kért bocsánatot, és kitért arra, hogy a jövőben szívesen dolgoznának együtt az érintett szervezetekkel azon, hogyan tudnák megjeleníteni a sokszínűséget a műsorfolyamukban.
Most pedig, alig egy hónappal később lemondott a Hallmarkot tulajdonló cégcsoport, a Crown Media Family Networks vezérigazgatója, Bill Abbott. A The Wall Street Journal beszámolója szerint Abbott hiába töltött 11 sikeres évet a cég élén, a homofób botrány hatására sokan elfordultak a csatornától. Míg a 2018-as karácsonyi szezonban még 2 millió nézőjük volt, ez tavaly decemberre 1,7 millióra olvadt.
Sajtóértesülések szerint a reklám hibás kezelése söpörte el most Abbottot. Amikor a konzervatív (nevében egymilliós) anyukák táborától megijedve levették az ominózus reklámfilmet, a gyorsan növekvő felháborodás miatt a cégen belül sokan jelezték, hogy azonnal vissza kell tenni azt a programba – Abbott azonban ellenkezett és kitartott a tiltás mellett.
Alphonso David, a HRC elnöke nem is rejtette véka alá a véleményét Abbott távozásáról:
„Bill Abbott távozása a Hallmarktól alig egy hónappal azután, hogy katasztrofális és önfejő módon cenzúráztak a hálózatukban egy szerető, azonos nemű párt, ismét világosan megmutatja: az egyenlőség elutasítása nem csupán helytelen, de az üzletnek is rossz.”
Bill Abbott’s departure from Hallmark just months after the disastrous and wrongheaded decision to censor an ad on their network featuring a loving, same-sex couple continues to make clear: opposing equality isn’t just wrong, it’s bad for business.
— Alphonso David (@AlphonsoDavid) January 22, 2020