Lifestyle

Au revoir Paris – A szerelem városa és az ex

Mit tegyünk, ha épp egy friss és fájdalmas szakításon vagyunk túl, ám a fiókunkban ott lapul egy lefoglalt repülőjegy, amit még felhőtlen kapcsolatunk során vettünk meg? Az ésszerű döntés, hogy elmegyünk egyedül, vagy viszünk mást az exünk helyett. De véletlenül se cuccoljuk be a múltunkat a bőröndünkbe! Mi van azonban akkor, ha úgy érezzük: szükségünk van erre az útra a lezáráshoz, és egyébként is jó kapcsolatot akarunk ápolni volt szerelmünkkel?

Kapcsolatunk februárban ért véget, majd közel két hónap „se veled, se nélküled”-viszony után végleg pontot tettünk közös életünk végére. Egy ajándék azonban ott lapult a fiókban: egy párizsi utat kaptam tőle, ötnapos álomutazást a szerelem városába. Megbeszéltük, hogy a történtek ellenére együtt megyünk el, barátokként. Négy nappal az út előtt közölte: mégsem tartja jó ötletnek a közös kiruccanást, úgyhogy menjek egyedül vagy egy baráttal. Ekkor azonban már lehetetlen volt bárkit is találni, én pedig egyébként is úgy éreztem, hogy megérdemlünk egy méltó lezárást. Hogy szükségem van vele erre az utolsó öt napra, hogy tovább tudjak lépni.

Végül együtt szálltunk fel a gépre. Aznap délelőtt már a Szajna partján sétáltunk, ahol egy üveg pezsgővel és egy tál osztrigával lepett meg – szerette volna jóvá tenni mindazt, ami a kapcsolat végét okozta. Az álom azonban rémálommá vált. Este átjött hozzánk egy kint élő magyar barátnője, akivel bulizni készültek. Én a NeoCitranom fölött gubbasztottam, és vártam, hogy végre lefekhessek aludni. A lány egy fiúnak írogatott közben, akit áthívott a hotelbe. Gondoltam, biztos egy barátja, ám az érkezése sokkolt. Kiderült, egy mindkettejük számára vadidegen dílert hívtak a szállásra, aztán elindultak bulizni. Reggel híre sem volt sehol a volt pasimnak. Az egész napot egyedül töltöttem, magamban bóklásztam Párizs utcáin, miközben bőrig áztam a zuhogó esőben. Beteg voltam, haza akartam jönni. Szörnyen éreztem magam.

Másnap ismét egyedül ébredtem a lakásban. Elterveztem, hogy bebarangolom a Szex és New York utolsó két epizódjának helyszíneit. Mikor épp a kútnál jártam, ahol Carrie Bradshaw a szaros topánját mosta, megcsörrent a telefonom. Ebédelni hívott az exem, akit mint kiderült, a tudtomon kívül a nővérem rakott helyre. Elmentünk a KONG-ba – szintén Szex és New York-helyszín –, ahol végre alkalmam adódott beszélni vele. A legjobban a felelőtlensége dühített. Akaratom ellenére olyan helyzetbe sodort, aminek a végén mindnyájan a sitten végezhettük volna. Egy dílert figyelhetnek a hatóságok, ők pedig egyenesen a hotelbe hívták. Ha egy razzia közepén találjuk magunkat, talán haza sem engednek, én pedig dönteni sem dönthettem arról, hogy ott akarok-e lenni.

A nap végén ő ezután egy fiúval találkozott, én pedig belevetettem magam az éjszakába. Két szórakozóhelyen is megfordultam, végül leszbikusok és három pasi társaságát élveztem. Amikor már az Uberemet vártam, kiderült: az exemnek bűntudata volt, és a találkája után a keresésemre indult. Mivel nem volt térerőm, fél órát bóklászott az első szórakozóhely környékén, majd a hotelhez sietett, hátha oda mentem. Végül a szálláson várt rám, aggódott értem.

Amikor hazaértünk Magyarországra, fél órát sírtam a tus alatt. Hiányzott, de nem értettem, miért. Mindazok után, ami történt, még mindig szerettem. Egy embert, akinek két arca van. Az egyik Párizsba vitt, a Szajna partján pezsgőztem vele, és féltésből utánam kutatott éjszaka. Párizsban játszódó filmeket kezdtem el nézni, és két nappal később jól voltam. Bár az utazás második napján már átkoztam magam a döntésem miatt, a közös út végül jól sült el. Ha nem is a terveim szerint, de le tudtam zárni magamban az elmúlt kilenc hónapot. Hiszen miért maradjak egy olyan vonaton, ahonnan bár néha szép a kilátás, de végállomás nélkül a végtelen bizonytalanság felé halad?

Máthé Bence

Hevesi Kriszta szexuálpszichológus válaszol

Van úgy, hogy a pár jóval korábban befizetett közös utazásának dátuma a szakítás utánra esik, amikor a pénzt veszni hagyni sem akarják, ám hirtelen nehéz is lenne a kalapból elővarázsolni egy új szeretőt. Igazán morbid, ha a repülőjegy a szerelem városába, Párizsba szól. Ekkor marad a „jó lesz nekünk lezárásra” vagy a „majd elleszünk valahogy” típusú kényszermegoldás. Persze, tudatos döntés is lehet a kapcsolat felújítására – azonban van jó pár olyan eleme a külföldi utazásnak, ami még harcedzett, ám békésen együtt élő párok esetében is komoly kihívás és konfliktusforrás. Az első, ha a felek keresete között jelentős eltérés van, így a „ki fizet többet” dilemmája mellett a vékonyabb pénztárcájú fél számára anyagilag komolyan megterhelő lehet a kint-tartózkodás, illetve az éttermi étkezés, amivel exe előtt nem szeretne szégyenben maradni. A városnéző programok is jellemzően két nem feltétlenül azonos érdeklődésű fél időbeosztásának összehangolását igénylik, nem beszélve a vásárolni menjünk vagy inkább múzeumba konfliktusáról. Ha mindez nem lenne elegendő, ott van még a közös hálószoba és az éjszakák, amik a veszekedések dacára is egymáshoz láncolják a feleket. A régi ölelések, egymás szeretésének emléke szinte biztos, hogy a két személyből nem egyforma mértékben törlődött ki, így fájdalmas lehet a lezárásnak, a visszautasítottságnak a lépten-nyomon való tudatosulása. Jellemzően egy párkapcsolat felbomlása után, amíg a sebek begyógyulnak és a sérelmek lecsitulnak, az a jó, ha hosszabb ideig inkább kerülik egymást a volt szerelmesek. A jó baráti viszony kialakításához legalább egy évnek kell eltelnie, így a kapcsolattemető közös utazás jó ötletnek semmi szín alatt sem mondható.

hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
buy ivermectin online how to get ivermectin