Hírek

A magyar LMBTQ közösséget 90 százalékunk tartja támogatónak

 

Mi a Humennél hiszünk a láthatóság erejében. Ezért is csatlakoztunk 2017-ben a CMI globális kezdeményezéséhez, amelyben 150 országból több mint 45.000 résztvevő tölti ki rendszeresen a globális kérdőívet. Köztük tavaly már közel kétezer magyar LMBTQ válaszadó szánt tíz percet az idejéből arra, hogy részt vegyen az online felmérésben. Az idei felmérés javában zajlik, és május 31-ig lehet kitölteni az online kérdőívet. A kitöltési kedvet pedig idén is segíti, hogy a kérdéssor magyarul is elérhető.

 

A kérdőív EZEN A LINKEN érhető el.

 

Tavaly összesen 1911 fő vett részt itthonról a felmérésben, és az eredményekből kiderül például, hogy a válaszadók egészen nagy része, közel 90 százalék érzi úgy, hogy a magyar LMBTQ közösség támogató.

 

 

De hasonlóan magas, közel 80 százalék azok aránya, akik akár önmaguk előtt, akár a környezetük előtt a közösséghez való tartozást tudatosan vállalják. Ezzel éppen ellentétes arányt találunk viszont akkor, ha a közösség ügyeinek elősegítése kerül szóba. A válaszadók negyede segíti az LMBTQ szervezeteket akár önkéntes munkával, akár adományokkal.

 

 

A különböző LMBTQ híroldalakat, honlapokat, blogokat, podcastokat, vagy tematikus YouTube-csatornákat a válaszadók több mint háromnegyede követi kisebb-nagyobb rendszerességgel. 60 százalékuk szerint valamilyen szinten LMBTQ-barát a munkahelyük (negyedük szerint egyenesen nagyon), ugyanakkor 8,1 százalék szerint kifejezetten homofób, ellenséges munkakörnyezet veszi körül őket. Ezekben az adatokban szerepet játszhat, hogy a nemzetközi trendekhez hasonlóan a magyar LMBTQ közösség kétharmada is nagyvárosokban él, ahol a munkakörnyezet is elfogadóbb lehet.

 

 

A válaszadók 52 százaléka él párkapcsolatban, és közöttük egyforma arányban képviselik magukat a párjukkal együtt élők és a külön élők csoportja is. Az egyedülállók aránya 44 százalékos. A tavalyi adatokból az is kiderül, hogy a válaszadók 25 százaléka vett részt az előző egy évben pride felvonuláson, illetve fesztiválon; LMBTQ kulturális, művészeti, vagy filmes rendezvényt pedig tíz százalék látogatott.

 

 

A társadalmi elfogadáshoz nagyban hozzájárul a közösségünk láthatósága. A társadalmi elfogadást segítheti az, amikor ideális esetben a kormányzati szervek, és a gazdasági élet szereplői is felismerik, hogy az LMBTQ közösség nem egy láthatatlan csoport, hanem érdemes számolni velünk és ránk is odafigyelni. Ahogy egyre több márka készít például meleg szereplőket és párokat felvonultató reklámokat, vagy kiállnak nyíltan az LMBTQ ügyek támogatása mellett, úgy nő a közösség láthatósága.

 

 

Ehhez a láthatósághoz mi is hozzájárulhatunk. Egy-egy márka az aktuális kampánya előtt számos dolgot mérlegel, és a döntésük megalapozásához adatokra van szükségük. Ebben segítik őket az olyan LMBTQ piackutató cégek, mint például a Community Marketing & Insights (CMI). A San Francisco-i székhelyű piackutatót még 1992-ben alapították a közösséghez tartozó szakemberek, hogy segítsenek megmutatni az LMBTQ közösséget. Elemzéseiket mára egyaránt használják állami intézmények és az üzleti élet vezetői, és hivatkoznak rájuk a befolyásos híroldalak egyaránt.

Idén már 14. alkalommal szervezik meg az LMBTQ közösség globális kérdőíves felmérését, amely a május 31-ig tart. Az ebben való részvétel fontos visszajelzést ad az LMBTQ médiáknak és szervezeteknek, valamint adatokat biztosít például a civil szervezetek munkájához vagy az Európai Unió szakpolitikusainak, de azoknak a vállalatoknak is, amelyek érdekeltek a közösség kiszolgálásában, amelyek szponzorálják közösségünk jótékonysági kezdeményezéseit, és támogatják saját LMBTQ munkavállalóikat.

A kutatási céllal készülő felmérései eredményeit a CMI a részletes elemzésekkel együtt minden évben bárki számára elérhetővé teszi, ami adott esetben akár politikusok döntéseit is befolyásolhatja. Csatlakozzatok ti is, töltsétek ki a kérdőívet és változtassuk meg együtt a világot!

 

A kérdőív EZEN A LINKEN érhető el.

 

 

 

Previous post

BoyOnGo - Szárnyalj fennen!

Next post

Így reagáltak a melegek a koronavírus járványra