Felmérés: az európai LMBTQIA+ emberek a queer médiában bíznak
A belgrádi EuroPride alatt mutatta be az ELMA (Európai LMBTQIA+ Médiaszövetség) a páneurópai felmérésük eredményének legfontosabb pontjait.
A felmérés célja az volt, hogy megtudják, hogyan viszonyulnak az LMBTQIA+ emberek a queer témákkal foglalkozó média- és marketingüzenetekhez, és hogy milyen tényezők játszanak közre az utazási és költési döntéseik során.
Európa minden részéről érkeztek válaszok, csaknem háromezren töltötték ki a felmérést.
A kérdőív eredményei szerint a queer közösségek Európa-szerte leginkább LMBTQIA+ médiumokban bíznak. A válaszadók mintegy 80%-a hetente legalább egyszer olvas queer sajtóorgánumokat.
A fiatalabb közönség kevésbé bízik a nem LMBTQIA+ médiában, különösen a queer élethez kapcsolódó témák tekintetében. A válaszadók azokat a márkákat preferálják, melyek inkluzívak a queer közösség irányában, és nem pusztán a logójukkal jelölik ezt.
A turizmussal kapcsolatos kérdések esetében a válaszadók mintegy 80%-a szerint fontos, hogy a kiválasztott úticél barátságosan viszonyuljon az LMBTQI+ emberekhez. Ugyanakkor a válaszadóknak csak egy kis része, 14 százaléka tervezi az utazását LMBTQI+ események köré, 36% esetleg tervezne, de nem ez a fő szempontjuk utazáskor, 40 százalék számára pedig nem fontos az úticél kiválasztásakor, hogy vannak-e ott épp ilyen jellegű programok.
Fontos az LMBTQIA+ média jelenléte
Az ELMA elnöke, Giannis Papagiannopoulos szerint „az ilyen felmérések eredményei emlékeztetnek arra, hogy milyen fontos is az LMBTQIA+ média. Éppen ezért eltökéltek vagyunk a queer kiadványok közös támogatását illetően Európa-szerte, különösen azokban az országokban, ahol a queer médiához való hozzáférés korlátozott.”
A felmérést a VO Citizen tanácsadó cég végezte, akiknek nagy tapasztalatuk van a különféle márkák és a közszféra LMBTQIA+ közösségekkel való kapcsolattartásának elősegítésében.
„Nem lepődtünk meg nagyon, azonban ezek a felmérési eredmények ismét rávilágítanak, hogy mennyire fontos a hitelesség, amikor LMBTQIA+ témákkal foglalkozunk” – magyarázta Philippe De Wulf, aki a VO Citizen részéről vezette a felmérést. „Szivárványt elhelyezni a logón a pride-ok alkalmával pusztán jelképes erőfeszítés. Az LMBTQIA+ emberek elvárják a márkáktól, hogy a szavakat érdemi tettekkel támasszák alá.”
„Az ELMA a jövőben is a queer kiadványok támogatására fog összpontosítani, hogy tovább növekedhessenek és gyarapíthassák a közönségüket” – tette hozzá Giannis Papagiannopoulos. „Ez a felmérés azt mutatja, hogy az LMBTQIA+ kiadványok továbbra is fontos szerepet játszanak az európai LMBTQIA+ emberek egyenlőséghez vezető útján.”
Az ELMA (European LGBTQIA+ Media Association / Európai LMBTQIA+ Médiaszövetség) médiaszövetség célja, hogy összehozza a queer kiadványokat, újságírókat és médiaszakembereket, lehetővé téve számukra a közös munkát és az erőforrások megosztását. Tagjai a Shangay (Spanyolország), az Antivirus (Görögország), a Humen (Magyarország), a Winq (Hollandia), a Garçon (Franciaország), a Means Happy (Spanyolország), a Ket (Belgium), a Lui Mag (Franciaország), a T-Zine (Görögország) és a Jeanne Magazine (Franciaország).