Kiborult a homofób szervezet, amiért a randiapp melegeknek is hirdet
2022-ben azért nem kellene annyira rácsodálkozni arra, hogy mindenre is létezik már app, ahogy arra sem, hogy a randiappokat bizony LMBTQ emberek is használják. A specifikus meleg és leszbikus randiappokon túl a legnagyobbakon, például a Tinderen is régóta beállítható, hogy milyen nemű párt keresünk.
Úgy látszik, mindez a meglepetés erejével hatott a One Millon Moms szervezetre, mert most felháborodottan kérik számon, hogy miért is hirdet egy randiapp melegeknek. Az egymillió anyuka csapata a szélsőségesen homofób, vallásos fundamentalista American Family Association fiókszervezete, és bár szinte minden ellen hangosan tiltakoznak, aminek köze van a melegekhez, akcióikkal és petícióikkal pár ezer embert tudnak megmozgatni.
Most az borította meg őket, hogy a Tinderhez hasonló, az USA-ban népszerű Hinge randiapp reklámjában egy olyan nő szerepel, aki arról beszél, hogy végre megtalálta a nagy őt – aki történetesen szintén nő. A Hinge a hosszú távú párkapcsolatokat igyekszik tető alá hozni, így is reklámozza magát, jelmondatuk éppen ezért a “The dating app designed to be deleted”, azaz “A randiapp, ami azért készült, hogy letöröld”. Reklámjaikban rendszerint a felhasználók közlik saját profilképükkel, hogy már nincs szükség rájuk és törlik őket. A kérdéses kisfilmben ugyanez történik, a tengerparton egy fiatal nő a saját profiljához fut oda, hogy boldogan közölje, megtalálta az ideális barátnőt.
“A Hinge nyilvánvalóan világossá akarja tenni, hogy hol áll ebben az ellentmondásos témában, ahelyett, hogy semleges maradna a kultúrharcban” – írja a One Million Moms a honlapjukon, drámai hangvételben folytatva, hogy a reklámmal „az LMBTQ propagandát és a bűnt népszerűsítik”, és ami még ennél is rosszabb, még akár 18 éven aluliak is láthatják a tévében. Ez a reklámot:
A One Million Moms ezért aláírásgyűjtésbe fogott, hogy a Hinge tartózkodjon “a szexuális perverziók ezen fajtájától”. Petíciójukban kijelentik, elutasítják azt, hogy azonos nemű párokat erőltessenek a családokra és a gyerekekre.
Csakhogy a reklámban nincsenek azonos nemű párok, egyetlen nő beszélget benne saját magával. A Hinge feltűnik ugyan a Clean Bandit x Whitney Houston – How Will I Know videoklipben, de a közel négy perces klip nem reklám, nem sugározzák tévéműsorok reklámszüneteiben, ahogy azt az anyukák sérelmezik.
Szegény anyukák akkor hogy meg lennének borulva, ha azt is tudnák, a Hinge appot használva talált egymásra a nyíltan meleg amerikai közlekedési miniszter, Pete Buttigieg és férje, Chasten Glezman. Amikor ez a tény nagyobb nyilvánosságot kapott, a Hinge adatai szerint másfél hónap leforgása alatt 30 százalékkal megugrott a meleg felhasználók száma, írta akkor a Fortune.
Társkereső appon ismerte meg férjét a politikus, aki az USA következő elnöke akar lenni