Bocsánatot kért a csatorna, amiért levette a leszbikus párt ábrázoló reklámot
Minden akkor kezdődött, amikor az amerikai Hallmark csatornán megjelent a Zola, esküvőszervező weboldal reklámja, amelyben egy leszbikus pár nagy napjának lehettünk szemtanúi. Ezután felbukkant a hírhedt vallásos szervezet, a One Million Moms, és természetesen elhatározták, hogy bojkottálni fogják mind a csatornát, mind a reklámot. Az anyukák végül elérték céljukat, és a reklámot levették a képernyőről.
Most azonban a Hallmark bocsánatot kért az esküvőszervező weboldaltól, miután napokon keresztül kellett szembesülniük a negatív megjegyzésekkel, amelyeket azért kaptak, mert levették a műsorról a reklámot. Mike Perry, a Hallmark Cards elnök-vezérigazgatója, nyilatkozatában elismerte, hogy a döntésük, miszerint leveszik műsorukról a reklámot, akaratlanul is megbántotta az embereket, és belátták, hogy ezzel rossz döntést hoztak – idézte a New York Times.
„A küldetésünk abban rejlik, hogy segítsünk minden embernek abban, hogy megünnepelhessék a hagyományokat, és arra szeretnénk ösztönözni őket, hogy megragadják a jelentős pillanatokat az életükben. Bármi, ami ettől a céltól eltér, nem minket reprezentál. Igazán sajnáljuk, hogy döntésünkkel fájdalmat és csalódást okoztunk.”
Perry arra is kitért, hogy a Hallmark szívesen dolgozna együtt a jövőben a GLAAD-del, hogy jobban ábrázolhassák az LMBTQ közösséget képernyőjükön. Emellett az is terveik között szerepel, hogy helyreállítsák partnerségüket a Zolával, valamint természetesen a reklámot is vissza szeretnék tenni a műsorra – hiszen korábban a One Million Moms mégis elérte célját, és egy időre eltűnt a leszbikus párt szerepeltető Zola reklám.
A történtekről a Zola is elmondta véleményét, akik eddig egy hat reklámblokkból álló sorozatot készítettek a Hallmarknak, ahol a heteroszexuális párok mellett egy leszbikus pár esküvőjét is ábrázolták. A konzervatív szervezetet nyilván az utóbbi bosszantotta.
„Végtelenül nyugtalanított minket, hogy a Hallmark azért vette le a műsorról a reklámunkat, mert egy leszbikus pár ünnepli benne az esküvőjét, de megkönnyebbültünk, amikor felkerestek minket azzal kapcsolatban, hogy megbánták a döntésüket. Köszönjük mindenkinek, aki nem csupán a Zolát támogatta, de minden LMBTQ párt és családot is, akik kifejezik az egymás iránt érzett szeretetüket az esküvőjükön és más alkalmakkor is”
– nyilatkozta Mike Chi, a Zola marketing igazgatója a Hallmark újabb döntését követően.
A GLAAD vezérigazgatója is megszólalt az üggyel kapcsolatban, és Sarah Kate Ellis úgy látja, azzal, hogy a Hallmark jóvátette elhamarkodott – és a csatorna belátása szerint is rossz – döntését fontos üzenetet küld az LMBTQ közösségnek, és egyben jelentős veszteséget is okozott az olyan szervezeteknek, mint a One Million Moms, akiknek célja, hogy ártsanak az LMBTQ családoknak. Ellis szeretné, ha tudnák, hogy az LMBTQ emberek most és mindig is részesei lesznek a reklámoknak és a filmeknek is.