A melegbarát hongkongi légitársaság reklámját tiltották be Kínában
Bemutatta megújult szlogenjét és hirdetéseinek képi világát a Catcay Pacific, Hongkong nemzeti légitársasága, ám az egyik óriásplakát nem kerülhetett ki a hongkongi repülőtérre és tömegközlekedési eszközökre – számol be az airport.hu.
A Cathay Pacific korábbi szlogenje, a „Life Well Travelled” helyett mostantól a „Move Beyond” lesz a hivatalos reklámszöveg, ehhez pedig új óriásplakátok is készültek. A kampány részeként elkészült 5 vizuális reklámanyag közül az egyiken egy meleg pár sétál mezítláb, kézen fogva a tengerparton, mellettük a “Move Beyond Labels” (Lépj túl a címkéken) felirattal.
E kreatív – az összes többivel ellentétben – nem jelenhetett meg egyes kivetítőkön: a hongkongi repülőteret üzemeltető Airport Authority a repülőtéri, az MTR Corporation pedig a tömegközlekedési vállalathoz tartozó hirdetési felületekről tiltotta le a képet.
A légitársaság korábban nyilatkozta, hogy számukra elsődleges, hogy mindenki egyenlőnek számítson – legyen szó utasokról vagy munkatársakról. „Nem számít ki vagy, amikor a Cathay-nél kezdesz dolgozni. Azt akarjuk, hogy önmagad légy, érezd magad otthon és légy hasznos tagja a csapatunknak – mi erre törekszünk” – mondta Rupert Hogg, a légitársaság vezérigazgatója. Hozzá kell tenni, hogy a Cathay egyike annak a nagyon kevés ázsiai légitársaságnak, amely Európában célirányosan reklámozza magát az LMBTQ-közösségben.
Az MTR egyébként már reagált is a történtekre: a cég szerint a reklámokat intéző cég követett el hibát, amikor a többi plakáttal szemben éppen ezt az egyet nem volt hajlandó megjeleníteni a hirdetési felületeken, de igyekeznek orvosolni a problémát.
Hongkong továbbra sem kerül közelebb a házassági egyenlőséghez