Először mutatkozott be Budapest LMBTQ-barát úti célként
A minden év márciusában megrendezett ITB Berlin, azaz a Berlini Nemzetközi Turisztikai Börze a világ legnagyobb idegenforgalmi kiállítása és szakvására. Az idei rendezvény LMBT pavilonjában először képviseltette magát Budapest.
2019-et írunk, az LMBTQ utazókat napjainkban minden ország igyekszik megszólítani. Az talán nem meglepő, hogy például Bécs városának honlapja magyar nyelven is kínál információkat az LMBTQ turistáknak, az azonban sokkal váratlanabbul érheti a témában járatlan olvasót, hogy ugyanezt teszi évek óta – és szintén magyar nyelven is elérhető formában – akár a Szlovák Idegenforgalmi Ügynökség is.
Hasonló módon igyekszik segíteni a Budapestre látogató külföldi LMBTQ utazóknak a tavaly alakult Humen Travel Turisztikai Egyesület. A tucatnyi neves hazai turisztikai vállalkozás összefogásával létrejött egyesület Magyarország első LMBTQ turisztikai desztináció-marketinggel foglalkozó szervezete, ami tavaly – önerőből – elkészítette a főváros meleg imázsvideóját is. A külföldi LMBTQ turisztikai szakújságíróknak sajtóutakat is szervező egyesület idén első alkalommal képviselte Budapestet a világ legnagyobb idegenforgalmi vásárán.
Az ITB Berlinnek 2010 óta szerves része az LGBT Travel Pavilion, ami a nyitottság képviselőjeként a vásár egyik leginkább sokszínű területe. Azon túl, hogy a látogatók megismerkedhetnek a kiállítók kínálatával, a média képviselőinek lehetőségük van a különböző LMBTQ desztinációk és turisztikai szolgáltatók képviselőivel is beszélgetni. A vásár idején a pénteki nap a nemzetközi szakemberek terepe, és a szakmai előadások során Kanada és Japán mellett idén Budapest is bemutatkozott.
A főváros LMBTQ marketingjét segítő Pink Budapest projekt prezentációja telt házas érdeklődés mellett zajlott péntek délben, és a turisztikai ágazat képviselői szemmel láthatóan pozitívan fogadták, hogy az LGBT Travel Pavilionban Budapest is képviseli magát. A prezentáció után a német InfoRadio készített interjút Erdei Zsolttal, a Humen Travel Turisztikai Egyesület elnökével a magyar projektről és magáról a városról, az LGBT Media Brunchon pedig a prémium szegmensre fókuszáló nemzetközi szakújságírók jelezték, szeretnének személyesen is eljönni Budapestre. Míg ők munkával töltik majd az idejüket, addig az esti LGBT Party sorsolásán egy szerencsés berlini fiatalember már nyert is egy Pink Budapest hétvégét, így ő hamarosan a szabadidejében fedezheti fel a magyar fővárost.
A vásáron résztvevő szakemberekkel és utazókkal egyeztetve kiderült, a leszbikus turisztikai szegmensből hatalmas az érdeklődés Budapest iránt, ezért a jövőben az egyik kiemelt feladat lehet a célcsoport igényeire szabott utak és csomagok összeállítása. Emellett a Pink Budapest projekt meghívást kapott az idei, bécsi EuroPride rendezvénysorozatra is, valamint több nemzetközi LMBTQ utazási magazin is beszámolt a fővárosi kezdeményezésről. Az ITB Berlin alkalmából egyedi Pink Budapest katalógus is készült a szakmai látogatók részére, a visszajelzésekről pedig Erdei Zsolt elmondta:
„Nagyon öröm, hogy ennyire pozitívan fogadta a nemzetközi turisztikai szakma Berlinben a magyar projektet, és hogy ilyen sokan érdeklődtek Budapest iránt. Ez is bizonyítja, hogy az LMBTQ célcsoportot érdemes célzottan megszólítani, és érdemes Budapestet mint LMBTQ-barát desztinációt kommunikálni.”