Vezető divatmárkák állnak ki az LMBTI jogok mellett
Az „Open for Business” kampányhoz korábban olyan cégek csatlakoztak, mint az American Express, a Google, az IBM, a LinkedIn, a Microsoft vagy a Tesco.
A kampány tavaly szeptemberben indult útjára, és azzal a céllal született meg, hogy kihasználja a vállalatok erejét az LMBTI jogok előremozdításában. Az alapötlet ugyanis az, hogy a multinacionális cégek nagyobb hatással tudnak lenni a homofób törvényekkel rendelkező országokban a helyzet javítására, mint az alulról szerveződő kezdeményezések. A kampányhoz egy tanulmány is társult a témában.
„A Burberrynél a tehetséget, az elhivatottságot és az egyéni látásmódot tartjuk szem előtt, amikor a villág különböző pontjain felépítjük a csapatainkat” – mondta el a nemrég csatalkozó Burberry vezérigazgatója, Christopher Bailey. – „Az LMBT közösségek tagjainak bevonása a szervezetünkbe alapvetően megahtározó az elért eredeményeink, a vállalati kultúránk és a kreatív légkör szempontjából.”
Az elmúlt napokban a Burberryn kívül az Inditex csatlakozott a kampányhoz: utóbbi cég alá olyan márkák tartoznak, mint a Zara, a Pull&Bear, a Bershka, a Stradivarius, a Massimo Dutti és az Oysho. Mivel ezek a brandek igen népszerűek olyan országokban, ahol az LMBTI jogokon és a közösségek helyzetén még lenne mit javítani – lásd például hazánkat -, ezért ezeken a helyeken különösen fontos lehet a vállalatok szerepe.
Pablo Isla, az Inditex vezérigazgatója így nyilatkozott: „Mivel a cégünknek több, mint 150 országban vannak alkalmazottai, és számtalan országban vannak üzleteink, az Inditex csodálatosna tartja dolgozói és vásárlói sokszínűségét. Mindig arra bíztatunk mindenkit, hogy szabadon, de tisztelettel élje ki a divatszenvedélyét. Az Open for Business egyenes utat mutat egy olyan inkluzív világ felé, ahol a sokszínűség magas értéket képvisel és amelynek megvalósításáért együtt dolgozhatunk.”