Peppa Malac is a Pride Hónapot ünnepli
Június elsején, azaz múlt csütörtökön a Peppa Malac tévéműsor hivatalos fiókja megosztott egy bejegyzést, amely a Pride Hónap kezdetét jelzi: „🌈 Boldog Pride Hónapot 🌈 Igyunk a szeretet ünneplésére. ❤”
A bejegyzésben a címszereplő Peppa és családja, valamint barátai láthatóak egy szivárvány előtt, köztük Penny Jegesmedve is, akiről 2022-ben derült ki, hogy kettő anyukája van.
Az aranyos, színes posztot hamar elözönlötték a homofóbok, akik aggodalmuknak adtak hangot. Szerintük károsan hat a gyerekekre, ha tudnak az LMBTQ-emberek puszta létezéséről. „Peppával nem 👎” – kommentálta egy személy, ami több mint 100 lájkot kapott.
„Karácsonykor a kritikától való félelmedben boldog ünnepeket kívántál, de a Pride-ról nem okoz gondot a posztolás. Szerinted a közönséged nagyobb része a karácsonyt vagy a Pride-ot ünnepli? Kikövetlek” – írta egy másik személy.
„A szexualitást nem szabad tovább erőltetni a gyerekeinkre” – írta egy harmadik személy, aki úgy fest, elfelejtette, hogy a műsorban több szülői karakter szexuális orientációja is nyilvánvaló, hiszen házasok. „Hát ez kiábrándító” – írta egy másik kritikus.
Mások szerint a gyerekeknek „nem kell tudniuk” az LMBTQ-emberekről, és „propagandának” nevezték a posztot.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A negatív kritikák mellett persze megjelentek a malac rajongói is, akik nagy erőkkel dicsérték a műsort, amiért az befogadó, és minden családtípusnak helyet teremt.
„Nem hiszem, hogy Peppának problémája lenne azzal, hogy néhány homofób kiköveti, őszinte leszek 😭” – mutatott rá egy személy. „Az unokám imádja Peppát, köszönöm, hogy megünneplitek a családunkat 🙏🏻❤️🏳️🌈” – írta egy követő.
Egy másik személy azt írta, hogy „elborzadt” a kommentszekciótól, és félti a „következő gyerekgenerációt” – utalva a homofóbok aggresszivitására.
Az elmúlt hetekben több nagyvállalat, köztük a Bud Light, a Target, a Walmart, az Adidas és a Starbucks is hatalmas kritikával szembesült, amiért a Pride Hónaphoz kapcsolódó termékeket árulnak, vagy egyszerűen csak LMBTQ-embereket szerepeltetnek marketingkampányaikban.