Otthagyják a hirdetők a legnagyobb angol lapot a Tom Daley-t alázó homofóbia miatt
Az olimpiai bajnok műugró Tom Daley és Oscar-díjas producer férje, Dustin Lance Black Valentin-napon jelentették be, hogy béranyától fog megszületni első gyerekük.
Ezután az angol médiapiacon meghatározó szereppel bíró, csaknem 1,5 milliós példányszámú Daily Mail napilap szerzője, Richard Littlejohn nekiment a házaspárnak.
„Ne tegyünk úgy, mintha a két apuka lenne az új norma”
címmel megjelent véleménycikkében a „Valaki adjon egy hányózacskót” kifejezést használta a műugró és a producer közös képére.
„De hol az édesanya, a képen látható anyaméh tulajdonosa? Őt teljesen kihagyják a történetből. Nem tudjuk, ki ő, hol lakik, névtelen inkubátor marad. Én még ragaszkodok ahhoz, hogy a gyerek érdekeit az szolgálja, ha egy férfi és egy nő neveli fel. Ne tegyünk úgy, mintha a két apuka lenne az új norma!
Szomorúnak tartom, hogy erre a sztorira már szinte senki se húzza fel a szemöldökét azt kérdezve, hogy már elnézést, de ki akkor a gyerek apja? Daley vagy a férje? Vagy egyikük se? Mindegy, kíváncsian várom a képeket, amikor majd Tom Daley szoptatja a gyereküket.”
Az angol médiapiacon mindig is szalon-homofóbnak számító Daily Mail kommentelői még osztották is Littlejohn nézeteit, a hirdetők már nem.
A cikk megjelenése óta folyamatosan jelentik be a vállalatok, hogy a homofób anyag miatt a jövőben nem kívánnak a Daily Mail felületein hirdetni. A lista folyamatosan bővül, főleg az angol piacra fókuszáló cégek, bankok, tévécsatornák léptek eddig, de köztük van a videójáték-ipar egyik vezető fejlesztő cége, az Electronic Arts (EA) is.
(GayTimes, GayStarNews)