Nem fogadták el a negyedikes diák LMBTQ-barát dolgozatát az iskolában
A dél-karolinai Anderson Mill általános iskolában szabadon választható témában írhattak esszét a negyedik osztályosok, ám egyikük választása nem igazán nyerte el az igazgatónő tetszését.
Elizabeth Foster, az iskola igazgatónője úgy véli, a tízéves diák esszéje felzaklatta volna a szülők többségét. Az igazgató annyiban nem tévedett, hogy egyet biztosan: a dolgozat elutasítása először is a szóban forgó gyermek szüleit zaklatta fel és pert indítottak az iskola ellen – írja az LGBTQ Nation. A diák saját maga döntött a témája mellett, ami az LMBTQ-jogokról szólt. Ebben talán az is közrejátszott, hogy nagypapája meleg és egyben LMBTQ-jogi aktivista is. A negyedikes diák esszéjében a következő sorok olvashatóak:
„Nem tudom, hogy tudják-e, de manapság nagy probléma az, ahogyan mások megítélik a transznemű embereket. Az emberek azt hiszik, hogy a férfiaknak nem kellene úgy öltözniük, mint a nőknek, és közben gonosz dolgokat mondanak nekik. Az emberek azt hiszik, hogy ők rossz dolgot választottak az életükben. Az életben az emberek azt választanak, amit és akit csak akarnak.”
Foster azzal is érvelt a szülőknek a dolgozat elfogadhatatlanságával kapcsolatban, hogy ebben a korban a gyerekeknek nem kellene az otthonukon kívül máshol megvitatni a transzneműek, leszbikusok vagy a drag queenek helyzetét. Még azt is felajánlotta a diáknak, hogy válasszon egy másik témát, például az iskolai bántalmazást.
A diákot és szüleit azonban az iskola nem tudta meggyőzni, és pert indítottak az intézmény ellen, mivel az szerintük megsértette a gyermek szólásszabadsághoz való jogát. A megyei tankerület szóvivője mindenesetre jelezte, a per kimenetelétől függetlenül fontosnak tartják, hogy minden gyerekkel tisztelettel és kedvesen bánjanak az iskoláikban, és ne engedjenek teret a diszkriminációnak.