Itthon

Kizárólag este 10 után jelenhetnének meg melegek a tévében

A törvényalkotási bizottság kormánypárti tagjai a tegnap bemutatott módosításokon túl további, a homoszexualitás bemutatását korlátozó javaslatokat is megfogalmaztak a készülő pedofilellenes törvényhez. Ismét olyan témában, amelynek a pedofíliához a világon semmi köze.

A fideszes képviselők a szexualitás és a homoszexualitás „népszerűsítését vagy ábrázolását” is tiltanák vagy súlyosan korlátoznák a reklámok esetében. „Tilos az olyan reklámot tizennyolc éven aluliak számára elérhetővé tenni, amely a szexualitást öncélúan ábrázolja, illetve a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását, valamint a homoszexualitást népszerűsíti, jeleníti meg.” – szól a javaslat.

A média esetében is hasonló korlátozást indítványoz a javaslat, itt a homoszexualitás a nemváltoztatás és az erőszak társasáságban szerepel: „Azt a műsorszámot, amely alkalmas a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme az erőszak, a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitásnak a népszerűsítése, megjelenítése, illetve a szexualitás közvetlen, naturális vagy öncélú ábrázolása, az V. kategóriába kell sorolni. Az ilyen műsorszám minősítése: tizennyolc éven aluliak számára nem ajánlott.”

A médiatörvény V. kategóriája nem csupán egy figyelmeztetést jelent az adott műsor előtt, hanem azt is, hogy csak 22 és 5 óra között kerülhet adásba, így például nem lehetne kora esti Híradóban Pride-beszámolót sugározni – hívja fel a figyelmet a kreativ.hu.

A módosítástervezeteket már jövő heti ülésén (június 14. hétfőn és 15. kedden) tárgyalja az Országgyűlés, ahol a beterjesztő kormánypárti frakcióknak kétharmados többsége van.

A törvénytervezet indokolása szerint „vannak ugyanis olyan tartalmak, amelyeket a gyermek − bizonyos életkor alatt − félreérthet, illetve amely károsan hathat a fejlődésére az adott életkorban, vagy egyszerűen a gyermek nem tud vele mit kezdeni, ezért összezavarja a fejlődő erkölcsi, morális értékrendjét, vagy épp az önmagáról és a világról alkotott képét. A módosítás ebből kiindulva, az Alaptörvény szellemében és a gyermekek egészséges testi, lelki fejlődésének a megóvása érdekében meghatározza azon tartalmak körét, amelyek kapcsán biztosítani kell, hogy a gyermekek ne találkozzanak ezekkel a különböző felületeken (lsd. média, reklám).

(4a) Nem minősül közérdekű közleménynek vagy társadalmi célú reklámnak az olyan műsorszám, amely alkalmas a gyermekek megfelelő fizikai, szellemi és erkölcsi fejlődésének a kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme a szexualitás öncélú ábrázolása, a pornográfia, továbbá a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitásnak a népszerűsítése, megjelenítése.

A Budapest Pride csütörtöki sajtóközleményében felhívja rá a figyelmet, hogy a javaslat az orosz propagandatörvényre hasonlít, amivel betiltaná az iskolai LMBTQI témájú oktatási programokat és társadalmi célú reklámokat. Emlékeztetnek, hogy május közepén Budapesten egy 13 éves fiú azért oltotta ki saját életét, mert környezete kiközösítette melegsége miatt. A szervezet szerint az új törvényjavaslat csak tovább mérgezné a közvélemény.

 

Budapest Pride: Orosz minta alapján indított támadást a kormány

 

hirdetés

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb
buy ivermectin online how to get ivermectin