A The Grooming Monkey és a Humen Media közös felmérésben azt kutattuk, hogy a magyar meleg férfiak mennyire és hogyan törődnek az arcápolással. Valahol jelesre vizsgáltunk, valahol pedig van még javítani. Szedjük a szemöldökünket, imádjuk az arckrémet, de nem foglalkozunk a szakállunkkal, és nem érdekel minket milyen nemnek szól adott termék. Itt vannak az eredmények!
Online tesztünket összesen 181 ember töltötte ki, többségük, 46,6%-uk a 18–24 közötti korosztályba tartozik, 37%-uk pedig a 25–35 közti korosztályba. A kitöltők közül csupán egy volt 55 év feletti, és csupán 6,1% 18 év alatti.
A magyar férfi számára nagyon fontos az arcápolás
Első kérdésünkben a válaszadók 1-től 5-ig határozhatták meg, hogy számukra mennyire fontos az arcápolás – és mint kiderült, szerencsére meglehetősen az. A válaszadók körülbelül 45%-a választotta a legmagasabb, ötös fokoztatot, 38%-uk pedig a 4-est, vagyis a magyar férfiak szeretnek foglalkozni arcbőrükkel. A válaszadók 2,2%-nak viszont egyáltalán nem fontos az arcápolás, ők az 1-es választ adták.
Példás, hogy olyannyira fontos az arcápolás, hogy a résztvevők 56,9%-a napi rutin részének tartja azt, 29,8%-uk pedig heti néhány alkalommal foglalkozik komolyabban arcbőrével. A megkérdezettek 6,1%-a heti egyszer, 1,1%-a havi egyszer, 2,2%-a pedig sose ápolja az arcát. Ejnye srácok, legalább néha férjen bele!
A magyar férfinak az arckrém a kedvence
A legnépszerűbb termék a meglehetősen egyszerű opció, az arckrém, melyet a résztvevők 68%-a használ, azt követik más, alapvető termékek, mint 60,8%-al az arclemosó tonik, 58,6%-al pedig az arcradír, mely furcsa módon holtversenyben áll az arcmaszkkal. Meglepő, de szemkörnykék ápolót a megkérdezett közül igencsak sokan használnak: a válaszadók 32%-a. A kérdésnél a résztvevők írhattak egyedi választ is, ezeket között szerepelt a jéghideg és a miceállás víz, a miteszer eltávolító tapasz, arclemosók, a Ricinus olaj, a kémiai hamlasztó, a bőrfeszesítő szérum, sőt, az üveggyapot por is, amit erősen nem ajánlunk, még ha tudjuk is, hogy viccnek szánta a tisztelt kitöltő.
A naponta használt termékek között hasonló sorrend alakult ki: is az arckrém teljesített a legjobban 54,1%-al, amit szorosan 49,7%-al követett az arclemosó tonik. A harmadik helyezetett a szemkörnyék ápolók érték el 21%-al. Az arcradírokat a kitöltők 14,9%-a használja naponta, míg arcmaszkot 5 százalékuk, amit meg is értünk – kicsit sok idő lenne ez a napi rutin során. A résztvevők 17,7%-a semmit sem használ a mindennapok során. Több figyelmet az arcra, srácok!
A magyar férfit nem érdekli, hogy férfiaknak szól-e egy termék
Megvizsgáltuk azt is, hogy mennyire fontos a férfiak számára, hogy egy termék kifejezetten nekik szóljon. Meglepően nem, ami igencsak nyugtalanító, hiszen nem véletlenül fejlesztenek ki direkt férfiaknak szóló termékek – egyszerűen más igénye van a bőrünknek. A megkérdezettek 47%-a számára megfelelő az uniszex termék is, 24,3% pedig nem is nézi, hogy milyen nemnek ajánlják adott produktumot, és csupán 21,5% keresi a kifejezetten férfiaknak szóló ápolószereket. 2,8% pedig csak a női termékeket támogatja.
A magyar férfinek a márka a fontos
De mi a fontos egy termékben, ha arcápolásról van szó? A legnagyobb szerepet a márka játsza (58%), amit népszerűségi sorrendben az ár követ (54,1%) majd az, hogy allergének-e az összetevők vagy sem (39,2%). Vagyis a brand fontosabb annál, hogy mennyibe is kerül adott termék – ez mindenképpen jó irány, hiszen meg kell tanulnunk, hogy a minőségi arcápolásba bizony bele kell invesztálni.
Furcsa lehet, hogy alig adunk jobban a szakértők véleményére, mint a barátokéra. A szakértői ajánlás 34,8%-ot ért el, az ismerős pedig 33,1%-ot. Itt van mit javítani: hiszen a szakemberek sokszor tudnak olyan márkákat, szereket és kezeléseket ajánlani, melyek direkt a mi bőrtípusunknak lehetnek megfelelők – szemben ismerőseinkkel. Kevésbé fontos, hogy egy terméke mennyire organikus (16,6%) vagy vegán (11%).
A magyar férfiak nem félnek az öregedéstől…
…Mert többségben használnak vagy terveznek használni valamilyen öregedésgátló szert. A megkérdezettek 41,4%-a nem használ semmilyen öregedésgátló szert, de tervezi, 14,4%-uk esetenként, 3,9%-uk gyakran, 6,6%-uk pedig naponta él ilyen produktummal. 33,7%-a a férfiaknak viszont úgy gondolja, hogy sose fog élni ilyen lehetőséggel. Valószínűleg ők nem tudják, mennyi lehetőség adott számukra, hogy hosszútávon őrizzék meg bőrük egészségét.
Az öregedésgátló kezelésekről megoszlottabbak a vélemények, úgy néz ki, itt van még némi bizonytalanság. A férfiak 47%-a nem egyelőre nem élt még ilyen opcióval, de tervezi, 45,3%-a pedig kihagyja életéből ezt az élményt. A megkérdezettek 7,7%-a esetenként vesz részt öregedésgátló kezelésen.
A magyar férfi szívesen jár kozmetikushoz
Becsülendő, hogy járunk kozmetikushoz. A kérdőív kitöltőinek csupán 34,8%-a nem volt még soha kozemtikusnál, a maradék már mindig megfordult szakember kezei alatt.
A megkérdezettek 31,5%-a akkor megy szakemberhez, ha valami problémája van az arcbőrével, 24,9%-a lazításként (bár ritkábban teszi), 8,8%-nak pedig fontos program az életében. A többség (45,9%) csak szépségápolás miatt jár kozmetikushoz.
A magyar meleg férfi leginkább az arctisztítás miatt tesz látogatást a kozmetikusnál vagy szépségszalonban. Jó, hogy felismertük ennek a fontosságát!
A különböző opciók közül ezt vették a legtöbben már legtöbbször igénybe (65,2%), amit a szemöldökszedés követ 38,2%-al, majd 25,8%-al a gyantázás. A manikűr élményét a résztvevők 20,8%-a, a pedikűr élményét 19,1%-a élte már át legalább egyszer az életében. Vagyis a körmök egészségén még dolgozni kell.
A magyar férfi szereti szedeti a szemöldökét
A gyakran igénybe vett szépségápolási kezeléseknél ugyancsak az arctisztítás lett a vezető 54,1%-al. A sorrend a többi szolgáltatásnál sem változik: a szemöldökszedést a résztvevők 32%-a, a gyantázást 15,5%-a, a manikűrt 12,7%-a válaszotta.
A válaszadók 61,9%-nak nincs szakálla, így nem is használ szakállápoló szereket, 22,7%-nak pedig van, de így sem él ilyen termékekkel. A szakállas férfiak közül így kevesen használnak nekik szóló produktumokat: csupán 11,6%-a használ szakállolajat és 5,5%-a szakállbalzsamot. Mondanunk sem kell, hogy ez az arány borzalmas – ha már az arcszőrzet mellett döntünk, ápoljuk is azt. A megfelelő szerekkel ápolt szakáll egészégesebb, dúsabb és fényesebb.
Üzlet:
1074 Budapest, Dob utca 11.
Nyitvatartás: Kedd – Szombat: 10:00–20:00