Elöntötték a szivárványos plakátok Budapestet
A városban járva lépten-nyomon szivárványos plakátokkal és a Love is Love felirattal találkozhatunk egy üdítőmárka kampányának köszönhetően.
Zéró cukor, zéró előítélet – Az idei Sziget Fesztiválra időzítve kerültek ki a közterekre a Coca-Cola új plakátjai: a márka az elfogadás és a tolerancia jegyében két lánnyal és két fiúval készített szerelmespáros hirdetéseket. Vizuálisan önálló szerepet kapott a kampányban a szivárvány is a Love is Love felirattal együtt, és ezekkel az elkészült anyagokkal már egyre több helyen találkozhatunk.
Amikor megláttuk az első darabokat, tudatosan elkezdtük figyelni a városban járva, hogy hol bukkanunk ezekre a poszterekre. Nyilván a saját útvonalaink is befolyásolták a végeredményt, de íme gyorsan pár hely, ahol jártunkban-keltünkben kiszúrtuk a szivárványokat. A leginkább mellbevágó érzés talán a Batthyány tér, ahol a mozgólépcsőn végig a Love is Love fogadja a közlekedőket.
A Coca-Cola ilyen kampányokat folyatott már korábban külföldön, hozzánk legközelebb az idei bécsi EuroPride-on találkozhattunk hasonlóval. A cég hazai leányvállalatának a magyar plakátok készítésekor kifejezetten célja volt, hogy azokon ne hivatásos modellek, hanem valóban Magyarországon élő LMBTQ emberek szerepeljenek – a fotózásra a felhívást ezért szándékosan a Humen Facebook oldalán tették közzé.
Magyarországon még óriási dolognak számít, ha ekkora cég áll ki határozottan az LMBTQ közösség mellett, és ha ezt nem csak a közösséget közvetlenül célozva teszi, hanem a teljes magyar társadalom felé kommunikálva.
Az pedig csak plusz bónusz, hogy a plakátokon túl az elfogadás jegyében az idei Sziget Fesztiválon kizárólag szivárványos kiszerelésben lesz elérhető a Coke Zero.