Egy lazán elegáns partner – Az új Nissan Qashqai
Szabadság – egyből elöntött ez az érzés, ahogyan beültem az új Nissan Qashqaiba. Tágas vezető- és utastér, panoráma tető, emelt hasmagasság, kényelmes ülések, vágott kormánykerék (nem akad el a magas ember térde sem), nagyméretű szélvédő és ablakok. Ezek mind hozzájárulnak a komfortérzet fokozásához a crossoverek legnépszerűbb modelljében.
A haladást egy 1.2-es benzin motor biztosította a gesztenyebarna tesztmodellben, ami papíron talán nem tűnik acélosnak, de a 115 lóerővel párosulva nem is rossz, bár gyorsulási versenyt biztosan nem fogok nyerni. A hatfokozatú kéziváltó áttételezése egészen rövid, 50 km/h-s sebességnél már simán kéri a negyedik fokozatot. Mert hogy jelzi, mikor, hova kell váltani: ezzel is segít elérni a legoptimálisabb fogyasztást.
Nemcsak a váltásra figyelmeztet, felismeri a KRESZ-táblákat, jelzi, ha a holttérben vagy az autó mellett másik jármű van, elkerülve ezzel a baleseteket; a visszapillantó elsötétedik/kivilágosodik, hogy szűrje a túl erős fényeket, a kijelző pedig 360 fokos felülnézeti kameraképpel segíti a parkolást. A beépített navigáció térképe jó, könnyen átlátható. Nekem ez utóbbi például kardinális kérdés: bár jól tájékozódom, sok navigációs rendszernél nem mindig egyértelmű, hogy éppen melyik sávba kell sorolni, az egymás utáni lejárók közül melyiket kell választani. A képernyő picit megtévesztő: bár oldalt gombok sorakoznak a fő menüpontok kiválasztásához, a menüpontokon belül már a kijelzőt kell böködni.
Nagy örömömre a Qashqai is kérhető Bose hangszórókkal. Így a zenehallgatás most is egy plusz örömforrás volt a teszt során, ami csak tovább fokozta a szabadság érzését. Persze ügyelni kell a hangerőre, mert egyszer csak azt veszi észre az ember, hogy már nem hallja a külvilágot, csak Halsey mély hangja öleli körbe. Ilyenkor érdemes visszább venni, hogy biztosan meghalljuk, ha egy megkülönböztető jelzéssel közlekedő jármű közeledik.
Sajnos az öröm nem tartott sokáig, csak egy napig élvezhettem a Qashqai kényelmi funkcióit. És a tekinteteket, amiket az autó akaratlanul, de egyértelműen magára vonzott. És így egy picit rám is.
Nemhiába ilyen népszerű: gyönyörű, könnyen felismerhető, és érződik rajta a minőség (kívül és belül egyaránt). A népszerűséget abból is leszűrtem, hogy akárhány ismerősömnek mondtam, éppen egy Qashqait tesztelek, mindegyikük hangjában érezhető volt egy kis irigység.
Az Infiniti Q30-ról azt írtam, olyan, mintha egy páncél venne körbe, a Qashqai-nál viszont azt éreztem, bár biztonságban vagyok, hagy nekem mozgásteret. Nem ölel túl szorosan, de számíthatok rá, ha baj van. Ha a két modell közül kellene választanom, biztosan a Nissan mellett tenném le a voksomat. De ez én vagyok: nekem a megbízhatóság mellett kell a szabadság érzése is, hozzám inkább illik egy lazán elegáns partner (Nissan Qashqai), mint egy makulátlan szépség (Infiniti Q30).
További információk a hivatalos oldalon
Zsebedits Patrik